Ik heb een bestandje
voorbeeld:
351540,jan,11940,18,165834,2518
351541,klaas,31976,3,17629,8126
351550,Piet,0,1,792,18151
351553,rene,15442,48,377769,1034
35155,ronny,25336,2,7891,10080
Nu wil ik van de regel Piet (als voorbeeld) elke waarde kunnen uitlezen.
Dus, eerst het ID dan naam etc. etc.
Het belangrijkste is voorlopig de eerste waarde voor de naam.
Dit kan -1- teken zijn maar ook 6.
Waarom loop je zo te fucke ducken, php heeft een functie voor dit soort zaken: http://nl.php.net/fgetcsv
daar staat een ook nog een voorbeeld bij....
"Dit werkt. Enkel is de naam hoofdlettergevoelig. Hoe maak ik hem nu zo dat hij NIET hoofdlettergevoelig is."
Dan moet je er voor zorgen dat de php variabelen upper- of lowercase worden en ja daar heb je ook php functies voor dus zook eerst eens op http://www.php.net
alvorens je voor dit soort zaken een topic gaat openen.............
Alvast bedankt voor je reactie.
Wat ik jammer vind is,ik ben een beginner en jij bent een gevorderde.
Ik vraag hulp.
Ik heb al aardig wat zoekwerk verricht (of het de juist manier was, blijkbaar niet maar het zoekwerk was er)
Dus nogmaals bedankt voor je jullie, ik heb er veel aan maar vond wel dat je dat ook anders kon schrijven.
Daar moet je niet naar kijken, dat zegt totaal niets, alleen iets over de versheid van de TS-er....
"Beetje snel in je conclussie vind je niet?" Nee in het geheel niet, indien ik de indruk ook maar enigzins verkrijg dat er niet gezocht is dan kan je dit soort reacties verwachten.....
Zoeken doe je zo:
trefwoord in het nederland vertalen naar het engels
en dan tik je in de url in: www.php.net/<trefwoord/fucntie in het engels>
Ik snap het maar het alleen ben ik het niet met je eens. Als je op een verkeerd spoor zit dan blijf je op dat spoor zoeken.
En dan lukt het niet.
Ik ben eerst opzoek gegaan om een bestandje in te lezen en dacht dat array een handige manier van werken was. Later toen dit af was kreeg ik de melding van waarom doet hij het bij mij wel en bij hem niet.
Dus ga je zoeken en dan blijkt hoofdletters het probleem te zijn.
Effin verder niet belangrijk. Je zette me op het juiste spoor en het werkt:
Ik zat maar te zoeken hoe ik het beste naar links kon tellen terwijl de oplossing strtolower eigen veel simpeler was. Stripos was ik zelf al achter gekomen.