Me vader heeft een beetje kappote Modem. (Draadloos netwerk systeem).
Want, het internet valt steeds weg.

De Modem geeft contact, alleen soms geeft hij geen Netwerk (Internet verbinding door)

Dit is hen:
https://www.dynabyte.nl/artikel/23165/Belkin-Wireless-N-Router

Weten jullie een Goede Modem van t/m 60 euro.
Een modem is niet hetzelfde als een router, dat ten eerste. Volgens mij zoek je een router. Ik heb nog nooit een hele stabiele internetverbinding meegemaakt wanneer die draadloos was, het liefst gebruik ik nog altijd een draadje. Ik heb echter sterk het vermoeden dat dat ook ligt aan de apparatuur waarmee verbinding gemaakt wordt met de router, dus daar zou je ook eens naar kunnen kijken.

Belkin is in ieder geval een merk dat behoorlijk goed aangeschreven staat. Andere routers die van goede kwaliteit zijn zijn Eminent, Linksys (van Cisco, die o.a. ook professionele routers maakt) of bijvoorbeeld Draytek. Ik zou echter niet meteen een nieuwe router aanschaffen, maar eerst eens naar de instellingen in je router kijken, en de instellingen van de computers/laptops waarmee je verbinding maakt met de router. Grote kans dat je met een nieuwe router het probleem niet oplost.

[edit]Of het ligt aan het modem dat de pakketjes niet (volledig) doorstuurt naar de router, dat kan ook nog. Als je internet eruit ligt, werkt het dan op den duur vanzelf weer (korte momenten dat de verbinding hapert?) of moet je eerst de router/modem opnieuw opstarten (als de verbinding eruit ligt, dan blijft hij er ook uit liggen)?[/edit]
Wat gebruik je bij je computers om verbinding te maken met je router?
Bij me vader draadloos (Wi-Fi dus via die modem)

Reageren