Voor mijn toekomstige website als hij er ooit van komt :) :) wil ik dat mensen een profiel kunnen aanmaken en vervolgens albums kunnen aanmaken en foto's kunnen uploaden

Het upload gedeelte gaat wel lukken maar waar sla ik nou de afbeeldingen op? In één map of in een map per gebruiker en hoe noem ik de bestandsnamen en hoe koppel ik die bestandsnamen aan gebruikers? HEeft imeand hier goede ideeën over of ervaring mee?

Grtz

Ronald
Ik sla ze meestal in 1 map op en de naam van het plaatje stop ik in de database. Wel controleren of je bestaande bestanden niet overschrijft!
Zoiets dacht ik ook al inderdaad, dank je wel! Ik ga denk ik een unieke hash genereren adhv $mysqli->insert_id() en datum/tijd als filename, is dat oke? Of kan ik beter de echte naam gebruiken voor SEO?
Sowieso goede alt attributen gebruiken. Voor wat betreft image namen en SEO heb je misschien wat aan dit artikel erover.
Dank je Jan, heel erg nuttig. Ik heb besloten om de afbeeldingen op te slaan als een hash en de alt en title tag de omschrijving te laten doen. Daarnaast laat ik net zoals bij Flickr gebeurt de foto's omschrijven met een titel en omschrijving, want ik las dat de teksten boven en onder afbeeldingen vermoedelijk ook wordt meegenomen voor de image door Google. Erg interessant allemaal, vroeg het me altijd al af!

Dan nog een andere vraag; ik ben nu op zoek naar een goede JAVA uploader, heb er een aantal gevonden zoals JAVA Upload (originele naam :) :)) maar heeft iemand nog aanraders?

Reageren