Met welke script kan ik bij een inlogscript een sessienaam meegeven dat overeenkomt met de ingevulde gebruikersnaam?

mvg
Wat wil je precies? De gebruikersnaam opslaan in een sessievariabele?
<?php
session_start();
$_SESSION['gebruikersnaam'] = $gebruikersnaam;
?>
Waarbij $gebruikersnaam de betreffende gebruikersnaam bevat...
Bedankt voor je snelle reactie! Wat ik dus precies wil is dat als een gebruiker inlogt hij de sessienaam meekrijgt dat hetzelfde is als zijn gebruikersnaam in een database. Zodat ik later een pagina aanmaken kan en zijn gegevens neer kan zetten dmv zijn gebruikersnaam. Volgens mij kan ik dat al met jouw scriptje! Heel erg bedankt! :)
M, let wel op dat dat zeer onveilig is! Als ik je sessie verander naar de gebruikersnaam van een administrator, zit ik zo in je beheerdersgedeelte!

Zonder meerdere checks is dit een zeer onveilig systeem, houdt dat in gedachte ;)
Uiteraard ken je de waarde pas aan de sessievariabele toe nadat het inloggen gelukt is, niet eerder!

Bovendien is het verstandiger om enkel het id van de gebruiker in een sessievariabele te zetten en aan de hand daarvan de benodigde gegevens uit de database te halen. Selecteren op een integer gaat nu eenmaal sneller dan selecteren op een string.

Reageren