Ik heb het gastenboek wel, maar de captcha moet er nog in wie kan mij helpen?

<? 
$mysql_user = "****"; // je mysql login naam 
$mysql_pass = "****"; // je mysql wachtwoord 
$mysql_host = "localhost"; // de host van je mysql database (localhost is meestal wel oke) 
$mysql_dbn = "****"; // de naam van je database 

if (!@mysql_select_db($mysql_dbn, @mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pass))) 
{ 
     echo "database connectie mislukt!"; 
     exit(); 
} 

if ($_POST['submit'] && $_POST['naam'] && $_POST['email'] && $_POST['bericht']) 
{ 
     $datum = date('d.m.Y H:i'); 
	 $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

$sql = "INSERT INTO gastenboek SET "; 
     $sql .= "id = ''"; 
     $sql .= ", naam = '" . $_POST['naam'] . "'"; 
     $sql .= ", email = '" . $_POST['email'] . "'"; 
     $sql .= ", bericht = '" . $_POST['bericht'] . "'"; 
     $sql .= ", datum = '" . $datum . "'"; 
	 $sql .= ", ip = '" . $ip . "'"; 
     $res = mysql_query($sql); 

if ($res) 
     { 
        echo "Bedankt voor uw reactie. Het bericht zal z.s.m. geplaatst worden.<p>"; 
        echo "Ga naar terug naar het <a href=\"index.php?p=gastenboek\">gastenboek</a>."; 
     } 
         else 
               echo "Bericht NIET toegevoegd. Er is iets misgegaan met het invoeren in de database."; 
} 
else 
{ 
     if ($_POST['submit']) 
         echo "<h1>Enkele velden vergeten!</h1>"; 

echo "<table width=\"50%\" align=\"center\"><tr><td>";  
     echo "<p><form method=\"POST\" action=\"index.php?p=schrijf\">"; 
     echo "Naam:<br>"; 
     echo "<input type=\"text\" name=\"naam\" value=\"" . htmlentities($_POST['naam']) . "\"><br>"; 
     echo "Email:<br>"; 
     echo "<input type=\"text\" name=\"email\" value=\"" . htmlentities($_POST['email']) . "\"><br>"; 
     echo "Bericht:<br>"; 
     echo "<textarea name=\"bericht\" rows=\"5\" cols=\"35\">" . htmlentities($_POST['bericht']) . "</textarea><br>"; 
     echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Bericht plaatsen!\">"; 
     echo "</form></p>"; 
     echo "</td></tr></table>"; 

echo "<br><div align=center>Gaarne geen ongewenste reclame achterlaten in ons gastenboek.</div>";

} 
?> 
Welkom bij deze PHP beginners handleiding waarin ik de basis van het programmeren in PHP zal uitleggen.
Dat snap je niet? ;) ff serieus, kijk die handleidingen gewoon door, maak wat kleine scriptjes, upload ze, verbeterze en je leert het vanzelf.. Succes!
[zeikbui]
Nu dit moet toch wel te doen zijn?

Welkom bij deze PHP beginners handleiding waarin ik de basis van het programmeren in PHP zal uitleggen.

[/zijkbui]
Waah, wij dachten hetzelfde!

Reageren