Ik wil graag op http://danielle.guerra-pinto.nl een receptenboek maken voor mijn kinderen en familie en vrienden.
Hoe maak ik het zo dat de data uit mijn data base (access) in de website komt?
Ben nog helemaal een beginner...
Dus weet nog niks... Hoe kom ik bijvoorbeeld aan de query en hoe aan de php code, volgens vrienden is het heel erg simpel maar die hebben geen izin om het me uit te leggen, die hebben daar ook niet echt het geduld niet voor.
Ik heb overigens een database aangemaakt bij mijndomein, ik heb me laten vertellen dat ik via access gewoon met sql en php kan draaien, klopt dit, en zo ja hoe? Ik krijg het niet aan elkaar gelinkt...

Alvast bedankt.....
Groetjes van deze beginner.
Hoi Danielle,

als beginner zou ik niet aan de gang gaan met Access en PHP. Die combinatie kan wel, maar er zitten wat haken en ogen aan. Er zijn wel programma's die Acces naar MySQL kunnen omzetten, maar ook daarvoor moet je wel een beetje handig zijn.

Hoe is op dit moment je Access database opgezet? Is hij al behoorlijk uitgebreid, of heb je (bijvoorbeeld) nog maar 1 of 2 tabellen?
We raden je aan om Access gewoon te vergeten, en lekker MySQL te gaan gebruiken. :)
Ik draai nu 1 tabel die ik heb gemaakt in excel.
Dus als ik access "gewoon" vergeet is er dan voor mysql een vergelijkbare "tool". Want ik hoop eigenlijk op mijn computer de database bij te kunnen houden zonder dat ik daarvoor iedere keer de database, php code en query opnieuw moet draaien dan stap ik liever over op asp nu ik nog vers ben en nog keuzes kan maken. Of dit moet natuurlijk gewoon mogelijk zijn.
Het is nog niet veel wat ik wil, geen inlog codes en betaalprocedures, eigenlijk is het alleen wekelijks een recept toevoegen zonder dat daar te veel werk aan zit, anders kan ik het natuurlijk net zo goed via html doen :>

In principe:
Database maken, phpcode invoeren
daarna: database aanpassen, saven op internet is het veranderd...
Dus eigenlijk is het de vraag of dat wel kan....
Nou ondertussen ben je al druk bezig met je database connectie. Dus je hebt onderhand ook begrepen dat dat met php+mysql zeer goed kan. :)

Reageren