Ik heb een pagina gemaakt. Hierop staan al mijn favorieten.

Ik heb al werkende functies, toevoegen, delete en bewerken. Ik wil dat alles in 1 pagina zit. het toevoegen bewerken en wijzigen. Mijn vraag is hoe ik het beste mijn functies kan aansturen. Met een post of een get? het liefst wil een cleane url houden. Dus niet bijv. page.php?function=toevoegen. Als ik het met een post regel kan ik dit voorkomen. Echter krijg je dan bij refresh de vraag of je de boel nog een keer wilt posten. Dat is ook niet echt fraai.

Kan iemand mij een voorzetje geven hoe ik dit het best kan aanpakken?
Om de vraag die door de webbrowser wordt gesteld bij een refresh van een post kan je niet heen. Dus hierdoor is het netter om te kiezen voor een GET.

Belangrijk is natuurlijk altijd dat bij wijzigen, toevoegen of updaten, je eerst de nodige controle's uitvoert voordat je iets wijzigt, toevoegt of verwijderd. EEn manier om deze url's clean te houden zijn geen hele woorden gebruiken. Maar bijvoorbeeld ?a=delete, als a van Action. Vervolgens kan je met Modrewrite je urls omzetten in iets als /delete/16//.
Je kunt ook via een post en daarna na het afhandelen, een redirect naar een neutrale functie. Dus een die geen post gebruikt.

Op deze manier kan je voor jezelf eerst ook evt nog iets grotere url's gebruiken. (je kunt alles in de default zetten, maar dit gaat de overzichtelijkheid van je code niet ten goede)

En met de redirect kan je dan weer naar een simpele url
Spike schreef op 14.07.2008 15:26
Je kunt ook via een post en daarna na het afhandelen, een redirect naar een neutrale functie. Dus een die geen post gebruikt.

Zou je een voorbeeld kunnen geven (code)?

Reageren