Misschien niet het beste forum maar waarschijnlijk wel het forum waar veel mensen hier iets vanaf weten.
Mijn broertje heeft onlangs XP over alle oude bestanden heen gezet. Nu wil ik dus aantal bestanden terug zoeken die ik voor me examen nodig heb!
Dus wie kan me helpen? Heb al een aantal programmatjes geprobeerd maar zonder succes tot nu toe. De bestanden stonden ter info op bureaublad en in mijn documenten.
PC Inspector File Recovery? Installeren op USB-stick, want anders overschrijf je misschien net de bestanden die je nodig had. Als je geluk hebt krijg je nog wat terug, want xp is ook aardig groot en waarschijnlijk is het er zo overheen geplakt. Succes!
De kans is groot dat je de bestanden niet meer zal kunnen herstellen. Alleen kleine bestandjes lukken meestal wel, grotere bestanden gaan vaak mis omdat de kans dat een gedeelte daarvan overschreven is groter is (ik spreek helaas uit ervaring :P). Backuppen is altijd belangrijk, zeker als je een nieuw systeem over een oude installeert, en het is ook handig om persoonlijke mappen op een andere partitie te installeren dan waarop je Windows installeert. Op die manier kan je makkelijker je systeem upgraden.
Als je aan de slag gaat met recovery programma's ook altijd vanaf USB doen zoals Evert zegt, of een image maken van de harde schijf. Iedere schrijfactie naar de schijf doet de kans verkleinen dat je nog iets terughaalt.