Ik moet in een tabel advertentie_sortering elk uur opnieuw een serie random getallen invoeren. Op deze manier wil ik bereiken dat volgorde waarop de advertentie naar voren komen elk uur ander is. De advertentie worden als het waren elk uur geschud
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar twee dingen.
Een tutorial of script waarmee ik elke uur automatisch een querie kan laten uitvoeren.
Vervolgens ben ik nog op zoek naar een goede query om de tabel advertentie_sortering te vullen met random en bovenal unieke getallen.
Apart veld in de database met het uur erin. Gewoon als iemand iets opvraagd even kijken of het nu een ander uur is. Zo ja, even die random query toepassen en het uur updaten.
Is niet nodig als er veel mensen zijn die het kunnen aansturen (elke keer kijken of er al een uur voorbij is). Maar als er maar weinig mensen zijn kunnen cronjobs gerust gebruikt worden hiervoor. Hij zal dan alleen nog de goede query nodig hebben (die hierboven bijvoorbeeld).
Op deze manier wil ik bereiken dat volgorde waarop de advertentie naar voren komen elk uur ander is. De advertentie worden als het waren elk uur geschud
Jordi schreef op 21.07.2008 16:34
Maar als er maar weinig mensen zijn kunnen cronjobs gerust gebruikt worden hiervoor.
Maar als er niemand op de site komt is de volgorde veranderen helemaal zinloos. Geen cronjobs nodig dus.