Ik heb een eenvoudig script dat de database uitleest die vervolgens aan te passen is naar en dan zou moeten updaten naar de database.
Het volgende heb ik ondernomen:
Insert werkt.
Variabelen worden opgehaald van een formulier dmv $_POST[***]. Variabelen toegekend aan de POST variabelen.
SQL statement echo geplakt in sqlvenster van phpmyadmin en die werkt ook.
POST variabelen ge-echo't in de pagina en deze velden zijn ook gevuld.
POST variabelen 'harde' waarden ingesteld en ook nu werkt de query.
die(mysql_error()) toegevoegd aan de mysql_query en deze geeft de volgende melding:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '/td' at line 1

Ik weet het nu even niet meer. Kan iemand helpen?
post je query slimmert dommert
Klopt, niet heel slim van me.

$update = "UPDATE frm_bestemming SET datumveld = '$datumveld', disco = '$disco', prijs = '$prijs', retour = '$retour', plaats1 = '$plaats1', tijd1 = '$tijd1', plaats2 = '$plaats2', tijd2 = '$tijd2', plaats3 = '$plaats3', tijd3 = '$tijd3', tijd4 = '$tijd4', plaats4 = '$plaats4', tijd5 = '$tijd5', plaats5 = '$plaats5' WHERE id =" . $idnummer;

Poept de volgende echo:

UPDATE frm_bestemming SET datumveld = '2008-08-13', disco = 'ZAK,', prijs = '10,00', retour = '05:30', plaats1 = '', tijd1 = '', plaats2 = '', tijd2 = '', plaats3 = '', tijd3 = '', tijd4 = '', plaats4 = '', tijd5 = '', plaats5 = '' WHERE id =5

Wanneer ik die laatste plak in het sqlvenster, dan werkt ie wel gewoon.
'/td' krijgj e bij je error, lijkt erop dat je iets niet lekker afsluit voor of na de query.
Ik denk dat DOMMERT inderdaad op z'n plaats is.

Kan dit topic helemaal verwijderd worden?? Ik schaam me kapot.

Door de foutmelding ben ik in de verkeerde pagina gaan kijken. De pagina met de fout had onderaan inderdaad een missende >

Mijn nederige excuses voor het ongemak.
en wie is de beste?

:)

topics verwijderen we niet , andere mensen kunnen iets aan je vraag hebben. of in jou geval, even een lach op het gelaat krijgen / keihard uitlachen
Het lijkt er inderdaad op alsof er een quote verkeerd gaat oid. Opzich niet gek met die query

Ik zou het zoiets proberen

$update = " UPDATE 
                     frm_bestemming 
                  SET 
                     datumveld = '" . $datumveld . "', 
                     disco         = '" . $disco . "', 
                     prijs          = '" . $prijs . "', 
                     retour        = '" . $retour . "', 
                     plaats1      = '" . $plaats1 . "', 
                     tijd1          = '" . $tijd1 . "', 
                     plaats2      = '" . $plaats2 . "', 
                     tijd2          = '" . $tijd2 . "', 
                     plaats3      = '" . $plaats3 . "', 
                     tijd3          = '" . $tijd3 . "', 
                     tijd4          = '" . $tijd4 . "', 
                     plaats4      = '" . $plaats4 . "', 
                     tijd5          = '" . $tijd5 . "', 
                     plaats5      = '" . $plaats5 . "' 
                WHERE 
                     id              = '" . $idnummer . "' "; 

Zorg ook voor een duidelijke overzichtelijke uitlijning. Dit helpt echt heel veel voor het nazien.

Ik ga ervanuit dat je alle variabelen al door mysql_real_escape_string hebt gehaald.

Reageren