Ben ik weer.. met 'n volgend probleem waar ik tegenaan loop. Mijn code
<?php
include('config.php');
// melding maken als er een fout is
function mysql_die($fout = "Database foutje!")
{
echo "<H1>fout:". $fout."</H1>";
exit;
}
// query maken om naam op te halen
$req = $_GET['id'];
$selecteren = "SELECT * FROM pvdp_tpl WHERE id='$req'";
$inhoud = mysql_query ($selecteren);
$inhoud =mysql_fetch_object($inhoud);
mysql_free_result($inhoud);
?>
<?php echo "<p>". $inhoud."<p>"; ?>
Nu krijg ik de volgende fouten :
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/pvdp/domains/devolusion.nl/public_html/scripten/opvragen.php on line 17
Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/pvdp/domains/devolusion.nl/public_html/scripten/opvragen.php on line 18
Hier vraag ik 2x zelfde ID op onder elkaar, als voorbeeld.
Hoe kan ik bijvoorbeeld 10 verschillende ID's onder elkaar zetten ? (10 templates)
Ik kon hier geen geschikte tutorial voor vinden.. mochten jullie een maniertje weten om dit te fixen, of een goeie tutorial weten dan hoor ik t graag !
IN je query achteraan LIMIT 10 toevoegen, daarnaast doe je in plaats van $inhoud = mysql_fetch_..; nu
<?php
while($inhoud = mysql_fetch_...){
//hij geeft zo alleenbeschrijving weer, voor alle items, maar moet duidelijk zijn dacht ik zo
echo $inhoud->beschrijving.'<br />';
}
?>
Dit is gewoon basis-PHP... Misschien de tuts maar eens doorlezen? (My)SQL beginnershandleiding en PHP Beginnershandleiding. (In de eerste van de twee wordt overigens ook antwoord gegeven op jouw vraag.)
Maarja, je moet op regel 9 een } zetten om de while()-lus van regel 6 af te sluiten.