Goeieavond,

Deze ochtend bekeek ik mijn tot nu toe website in firefox en merkte ik het volgende op.
Alles word er door elkaar weergegeven, terwijl het bij IE zonder enig probleem allemaal goed staat.

Weet iemand hoe dit op te lossen ?

Code :
http://www.plaatscode.be/12833/
Met alleen de code kan toch niemand hier wat beginnen?

Maar ik zie dat je site uit tabbellen bestaat, maak daar div's van met css en probeer dit zo goed mogelijk het zelfde resultaat te laten geven in firefox/internet explorer/opera/safari.
2 dingen:
Failed validation, 373 Errors (heb je code even door de validator gehaald)
En waar is je css? er staat wel een link in je code maar die kunnen we zo niet zien.

Het is trouwens handiger om eerst in firefox/opera/safari te werken en het daarna ook in ie werkend krijgen.
Maar wat verwacht je nou, beste Midas? We willen je graag helpen, maar wat moeten wij doen? Verwacht je dat we je index met 340 fouten even gaan verbeteren?

Ik zou eerst die fouten eruit halen. 340 lijkt misschien veel, maar veel errors worden veroorzaakt door andere errors. Ga alles dus bij langs en als je iets niet lukt ga je verder met de volgende. Dikke kans dat de error waar je niet uit kwam aan het eind ook opgelost is.

Hierna heb je waarschijnlijk al een stuk minder verschillen in je layout tussen FF en IE. Die kun je er daarna nog uithalen. Daar willen we je ook best mee helpen, maar het debuggen is eerst aan jou.
Je hebt eigenlijk het hele verhaal verkeerd om aangepakt. Je kunt het beste vanaf het begin, dus je eerste opzet, testen in (minstens) Firefox 2/3 en IE 6/7.

Firefox heeft prioriteit, want die is het meest standards-compliant. Als je site er in FireFox goed uitziet, ga je IE in orde maken.
De enige mogelijkheid is dus om opnieuw alles te slicen en te coderen ?
Heh pff, zit dus ook niet echt mee.
Zou er iemand interesse hebben om dit tegen een prikje of gratis te doen, om eventueel wat ervaring op te doen ?
Zou je niet liever zelf wat ervaring opdoen?
Ik snap niet echt hoe ik er kan aan beginnen om de fouten eruit te krijgen.
Dat is dus helaas het probleem Jan.
Zoals ik het zie heb je twee mogelijkheden:

1) je leert zelf scripten (met hulp van phphulp.nl)
2) je huurt iemand in om het voor je te doen

Als je je een beetje georienteerd zou hebben voor je begon, was je snel genoeg tegengekomen dat slicen en tabellen gebruiken niet echt meer van deze tijd is.

Reageren