Nu gebruik ik een xml feed die utf 8 als encoding gebruikt. Mijn database, databaseverbinding, tabellen gebruiken ook utf8_general (naar aanleiding van vorige topic mysql collatie). I
k gebruik in me scripts htmlentities maar krijg toch rare tekens als vraagtekens in zwarte blokken , met letters als ë.
Je zou denken van wel, anders waren die twee namen er niet. Je kunt de character encoding per database, per tabel, of per veld opgeven. Ik verwacht dat de encoding per veld de hoogste prioriteit heeft, dan per tabel en dan per database.
Bij het aanmaken van een nieuwe tabel wordt waarschijnlijk gekeken naar de database encoding, en bij een nieuw veld naar de tabel encoding. Maar wat let je om het uit te proberen?
is deze tutorial er ooit gekomen? want bij mij blijven de diakritische tekens als ? weergegeven worden. Als je op het forum zoekt gaat het alle kanten uit en wordt het allemaal heel verwarrend.
Er is geen man over boord of zo hoor maar zou mooi zijn als de tekst op mooie manier wordt weergegeven.
Collatie:
database en alle tabellen staan op utf8_general_ci ingesteld.