Goededag,

Nadat de gebruiker ingelogd is op mijn website, wordt hij naar de pagina home.php gestuurd. Daar werk ik met frames (ik weet dat frames niet aanbevolen is, maar ik heb het daar nu mee gedaan en ik heb geen klachten). Ik zie nu dat ik vergeten ben om enkele controles in te voegen op elke pagina zoals: is de gebruiker tijdens zijn inlogsessie niet verbannen? Is de gebruiker nog wel ingelogd en zo van die dingetjes.

Ik probeerde om deze aparte scripts te includen op het framescript (home.php), maar dit werkt niet zolang deze niet gerefresht wordt.
Bestaat er een manier om al mijn aparte scripts zonder al te veel knip en plakwerk in te voegen?
Geef je site eens.
Wat heeft dat voor zin, Lars? Hij vraagt toch helemaal niet om iets van zijn site te bekijken, maar om een manier om zijn scripts in te voegen..
Bovendien heb je er een account voor nodig.
Maar Evert heeft gelijk, het heeft geen zin.

Bestaat er een manier waardoor ik zonder al te veel knip en plakwerk enkele pagina's kan includen zodat telkens wanneer de gebruiker een actie ondergaat alles gecontroleerd wordt?
met frames,, denk t niet,, mischien met iets van ajax ofzo.
Wat voor manier gebruik je om je pagina's te beveiligen? PHP Sessions neem ik aan.

Je zou dan een controle kunnen schrijven in bestand controle.php en dat in op iedere pagina kunnen includen.

include_once('controle.php');

Zo hoef je de controle maar een keer te schrijven. Wanneer de pagina dan wordt ververst door te klikken of F5 wordt hij automatisch uitgelogd - maar niet in de andere frames pagina's natuurlijk.
Jaja Tim, dat begrijp ik wel.
Maar mijn website bestaat helaas uit zeer veel pagina's..
Bestaat er geen manier waardoor ik in de framepagina (home.php) deze kan includen?
Is er écht geen oplossing dan die include overal te plakken?

Reageren