@falco
Je kan in je PHP bestanden een stukje schrijven dat controleert hoe het pad is, doe in zo'n bestand eens print_r($_SERVER) en bekijk en vergelijk dan de output als je dat bestand rechtstreeks of in de index.php geïnclude aanroept. Dan zie je wel een verschil en daar moet je mee gaan werken.
nou ik heb zelf al heel wat gelezen en geprobeerd maar ik zie nu door de oplossing voorgesteld van Evert dat ik de vraag verkeerd formuleerde, (dus ook op forums, en google)
Wat ik dus wil is dat niemand rechtstreeks subdirs kan open/inzien of afzonderlijke bestanden oproepen.
het volgende is mijn oplossing, ik zet de volgende .htaccess in de subdirs dan wat je ook doet kom je altijd uit op de /index.php
@evert, ah we werken tegelijk, bedankt hiervoor. Ik zal ook jouw voorbeeld proberen. Of is die van mij efficienter of heeft die juist nadelen.
Niet Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
Jouw oplossing is beter, want je doet alles met 1 document.. Ik zat een beetje omslachtig te denken.. Jij zegt dat een bezoeker die naar een verboden document zoekt automatisch naar de index gaat, en de documenten zijn verboden door onze .htaccess... Dus mooi zo doen.