Hallo,

Ik heb laatst een CMS gedownload voor een spel.

Als je een account regisseert dan slaat hij het paswoord niet op in de Database maar wel je username.

Als je voor de eerste keer inlogt met bijvoorbeeld het paswoord 'test' dan word hij door de CLIENT encrypt.
Ik heb in dit CMS echter een passencode.php gekregen, en daar staat die encryption in.

Maar als ik bij het CMS probeer in te loggen bij UserCP of AdminCP dan zoekt hij het paswoord op in de Database.

Maar, in de database staat de encryption dus geeft hij aan dat je een fout paswoord invoert.

Hierbij is mijn vraag:

Hoe kan ik bij dit login systeem de decryption laten uitvoeren die ik in mijn andere folder heb.

LOGIN.php : http://pastebin.com/f55aace8f

Ik heb hiermee echter zitten 'klooien' dus er zullen misschien fouten in zitten.

Groeten,
Mitch Mertz
Ik neem aan dat je md5 geëncrypteerd hebt?

Dan word regel 30:

$password = md5($_POST['password']);

Je decodeert dus niet het wachtwoord in de database, maar je codeert het wachtwoord dat ingevuld is en vergelijkt of dat overeen komt met wat in de database staat.

Mvg. Martijn Boshoven
Niemand?

EDIT: Sorry voor het bumpen maar ik wil het probleem graag snel oplossen!

Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

je include die passencode.php al bovenin, dus dan wordt deze regel:

$password = $_POST['password'];

toch gewoon?

$password = encode( $_POST['password'] );

Ik zie het probleem niet helemaal...
Fatal error: Call to undefined function encode() in C:\AppServ\www\modules\admin.php on line 30

Dan krijg ik die error

En als ik decode gebruik:

Fatal error: Call to undefined function decode() in C:\AppServ\www\modules\admin.php on line 30
het is een class dus je moet eerst die file includen en dan de class aanmaken

<?
$encrypter = new Password;
$password = $encrypter->encode( $_POST['password']); 
$password = $encrypter->decode( $password); 
?>

Een var in een var doen?

Werkt iig niet.
Je decoder werkt niet goed!

duuh denk je misschien :p

haal:

$password = bin2hex($password);

weg want het is geen binair iets...

je gebruikt hem door:

$encrypter = new Password;
$pass = 'wachtwoord';
$password = $encrypter->encode( $_POST['password'] ); // coderen om in de database te plaatsen
echo $password;
echo'<br>';
$password = $encrypter->decode( $password ); // een wachtwoord dat opgehaald is uit de database (variable $password heeft die waarde gekregen) decoderen

tussen je <?php en ?> te plaatsen.

Suc6!

Reageren