Ik ben actief op het moment met phpBB. En ik weet er veel vanaf. Maar nu zou ik ook wel eens een kleine MOD willen kunnen maken. Hoe phpBB alles integreert en included weet ik maar ik moet natuurlijk ook PHP kennis hebben.

Dus ik was van plan een boek te kopen over PHP via bol.com.
Welke is erg goed en goedkoop? Ik ben namelijk 12 en heb niet zo'n hoog bugjet.
Hier bij de PHP boeken staan wel een aantal goede.

Het ligt een beetje aan jezelf welke je kiest. (Hoe snel leer je, etc.) Zorg er iig voor dat je niet meer met PHP 4 te maken krijgt.
Je kunt ook alvast met PHP Beginners handleiding beginnen...
Maar een boek blijft handig.
Ik wil inderdaad iets van PHP5, PHP4 is outdated en word niet meer ondersteunt dus ja, daar kan je weinig mee en PHP6 is in development. Lijkt me ook niet erg handig.

Ik zou graag een All-in-one PHP5 boek hebben. Snappen jullie een klein beetje wat ik bedoel?
Dus een boek dat mensen die weinig kennis van PHP hebben inleid met voorbeeld en uiteindelijk overgaat in een handleiding voor gevorderden.

@Karl: Die handleiding heb ik gelezen maar dat is echt een heel klein beetje PHP, toch?
Jim schreef op 12.08.2008 21:00
@Karl: Die handleiding heb ik gelezen maar dat is echt een heel klein beetje PHP, toch?

Jah, het is een begin, maar das toch ook belangrijk lijkt mij...
Ik heb de voorloper van dit boek. Dat boek van mij is wel goed, alleen soms doen ze wel dingen beetje vaag of niet netjes, zoals vars binnen quotes.
Maar het is dacht ik niet zo'n beginners boek...
Dus een boek dat mensen die weinig kennis van PHP hebben inleid met voorbeeld en uiteindelijk overgaat in een handleiding voor gevorderden.
Elk boek begint bij het begin en bouwt het langzaam op.

Die handleiding heb ik gelezen maar dat is echt een heel klein beetje PHP, toch?
Als je meer PHP wilt, moet je even op php.net kijken. Daar hebben ze een PHP handleiding die uitgebreider is.
PHP5 voor Dummies, of het PHP5 superboek.
Is PHP5 voor Dummies ook een boek dan die begint bij mensen die er nog bijna niks van weten en opbouwt tot iets groots?
Dan zou ik het wel nemen. :D
Jan Koehoorn schreef op 12.08.2008 21:21
PHP5 voor Dummies, of het PHP5 superboek.

Bedankt, ik denk dat ik voor het PHP5 Superboek ga maar een beetje een n00b, overal staat niet beschikbaar.

Waar kan ik dat boek kopen?
Bol.com altijd natuurlijk.

Je kunt ook even googlen of ze hem ergens anders goedkoper hebben, maar persoonlijk ben ik fan van Bol.. dan weet je dat ie geleverd wordt.

Reageren