Voor een website (www.vastgoedweb.com) ben ik op zoek naar een goed forum. Ik heb al enkele dingen gelezen over phpbb3 en XMB.
Omdat ik eigenlijk nooit deze gebruikt hebt, ben ik benieuwd of jullie mischien een aanrader weten.
ik heb al een aantal keren phpBB gebruikt.
ik vind het een heel goed forum.
maar ik was de 2 gewoon dus was phpBB3 wel even wennen
omdat er veel veranderd was.
Ikzelf ben een mooi voorstander van MyReact. het is gratis, zolang het niet commercieel gebruikt wordt, en je kan er uitgebreide mooie rechtengroepen mee maken, en functies in toevoegen voor extra functionaliteit.
Support is Nederlandstalig, en persoonlijk vind ik het een krachtig product. www.myreact.nl
Nadeel is dat je wel Zend Optimizer geinstalleerd moet hebben omdat een deel van de code encoded is. Maar goed... een goede server heeft ook Zend Optimizer.
Zelf vind ik phpBB 3 erg bloated. Er zit gewoon teveel rommel in die je haast niet gebruikt, waardoor je de bomen door het bos niet meer ziet. En MyReact heeft gewoon alles wat je nodig hebt en geen onzinnige zooi.
ja ok dat is waar.
phpBB3 zit veel dingen in da je nooit zult gebruiken
dan kan je nog altijd phpBB2 doen en daar kun je op www.phpbbhacks.com denk ik veel hacks voor vinden
voor phpBB3 is dat iets mindeR.
phpBB2 is leuk wanneer je zelf aanpassingen wil doen. Je kan de gegevens in de db zelf ook gebruiken in je site.
Bij phpBB3 is alles veel beter gecodeerd. Kijk maar wat er in de BD zit; je herkent niets.
Ik zou phpBB3 aanraden. Het is wat wennen om aan alles uit te geraken als administrator. Er zit veel in waar je waarschijnlijk nooit gebruik van zult maken, maar op zich kan dat geen kwaad.
mryeact ziet er goed uit maar wordt wel prijzig als je het gaat gebruiken voor commercieel.
phpbb3 had ik ook naar zitte kijken mr als je zegt dat het zo hackgevoelig is wordt het een ander verhaal.