Ik heb al 4 jaar een forum (IPB 2.3.5 atm) en bouw nu aan een nieuwe website ernaast. Ze staan dus los van elkaar, maar staan wel op hetzelfde ftp-account met toegang tot dezelfde db's.
Nu wil ik ergens in de header van mijn website een login-scriptje hebben voor members die rechtstreeks op de site willen inloggen met hun forum-account van IPB. Ik heb een mooie/simpele kant-en-klare mod voor gevonden en die ziet er zo uit:
<?php
if (isset($_COOKIE["member_id"])) {
if ($_COOKIE["member_id"] == 0) {
echo "<form action='/forums/index.php?act=Login&CODE=01' method='post' name='LOGIN'>
<strong>Username</strong>: <input type='text' size='25' maxlength='64' name='UserName' /><br />
<strong>Password</strong>: <input type='password' size='25' name='PassWord' /><br />
Remember Me? <input class='checkbox' type='checkbox' name='CookieDate' value='1' checked='checked' /><br />
<input class='button' type='submit' name='submit' value='Log In' />
</form><br />
<a href='/forums/index.php?act=Reg'>Register</a>";
}
else { // Content that shows up if logged in
echo "HERE COMES THE MEMBER-INFO-BAR";
}
}
else {
echo "<form action='/forums/index.php?act=Login&CODE=01' method='post' name='LOGIN'>
<strong>Username</strong>: <input type='text' size='25' maxlength='64' name='UserName' /><br />
<strong>Password</strong>: <input type='password' size='25' name='PassWord' /><br />
Remember Me? <input class='checkbox' type='checkbox' name='CookieDate' value='1' checked='checked' /><br />
<input class='button' type='submit' name='submit' value='Log In' />
</form><br />
<a href='/forums/index.php?act=Reg'>Become a Member!</a>";
}
?>Werkt perfect (gebruikt de cookie van IPB), maar ik ben nog niet klaar met content die je ziet als je al reeds bent ingelogd als je de site bezoekt (zie: "HERE COMES THE MEMBER-INFO-BAR" in de code hierboven). Ik wil hier namelijk een paar linkjes zetten naar de index, inbox, etc. van het forum en zal geen probleem vormen, maar daarnaast wil ik ook een welkoms-tekst hebben, zoals: "Welcome back, <membername>!"
Ik heb echter geen idee hoe ik de <membername> moet opvragen uit de cookie... ik heb niet zo heel veel verstand van PHP, maar weet wel een simpele query te maken in PHP. Dus als ik op de site kan connecten met de IPB database en een query kan maken zoals:
SELECT `members_display_name`
FROM `ibf_members`
WHERE `id` = <ID-UIT-DE-COOKIE>Hoe zou ik dat dan in het php script moeten neerzetten en hoe kan ik het 'id' uit de cookie gebruiken van desbetreffende member, of is dat onmogelijk? Zijn er misschien andere/betere oplossingen mogelijk naar hetgene wat ik uiteindelijk wil? Het lijkt zo simpel. Alle suggesties zijn welkom.
PS. Er hoeft in dit vraagstuk geen zorgen gemaakt te worden over hoe er met de IPB db verbinding gemaakt moet/gaat worden, want dat staat kant en klaar voorgebakken in een guide.