Ik heb voor mijn nieuwe website een webtemplate gekocht. Op deze webtemplate is in html code een login scherm verwerkt. De code daarvan is:

<form>
<td width="404" height="142" background="images/form.gif" align="center">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
<tr><td class="cap" align="right">
<font face="Stencil Std" color="#000000">Your ID:</font></td><td style="padding-left:5px;"><input type="text"></td></tr>
<tr><td class="cap" align="right">
<font face="Stencil Std" color="#000000">Password:</font></td><td style="padding-left:5px;"><input type="password"></td></tr>
<tr><td colspan="2" align="center"><a href="" class="txt" style="color:#595959; text-decoration:none;">Forgot password?</a>&nbsp;&nbsp;<a href="" class="txt" style="text-decoration:none;">Sign in</a></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="txt"><div style="padding-left:10px;"><input type="checkbox" name="name1" value="">Remember my ID on this computer</div></td></tr>
</table>
</td>
</form>

Hoe kan ik deze werkend krijgen met bijvoorbeeld PHP? De index is een html file. Ik heb een subdir genaamd "ART" welke via .htaccess is beveiligd. Het liefst zou ik ik dus mijn passwd file aanspreken, maar ik heb inmiddels begrepen dat dat niet werkt.

Iemand enig idee hoe ik de subdir ART beveiliigd krijg door middel van php?
Joepie! Zo onveilig als het maar kan! Weer een site op de "H4x0R" lijst :)
Sowieso KAN dat script niet eens werken, 1x eroverheen scrollen, en de kleurensyntaxes laten zien dat regel 8 ~ 10 niet goed zijn in dbc.php.
Nu is het zo dat de map die beveiligd is geen persoonlijke gegevens of belangrijke gegevens bevatten. Ook de login is voorlopig voor een paar klanten. Dat het eventueel hackbaar is, maakt op zich niet zoveel uit.

Is bovenstaande oplossing dan wel ok ervoor?

Reageren