Hallo daar ben ik weer. Nu mijn eerste formulier, dankzij jullie hulp, perfect werkt heb ik het gekopieerd en aangevuld met een aantal checkboxes. Bij het testen krijg ik wel een mail terug maar de ingevulde waarden staan er niet in.
Ik krijg alleen
Bedrijfsnaam :
Contactpersoon: enzovoort.

Het ligt dus aan de checkboxes in het formulier?

In het script staat:
// selectievakjes
$pcintro = $HTTP_POST_VARS['pcintro'];
$windows = $HTTP_POST_VARS['windows'];
$word = $HTTP_POST_VARS['word'];

die uiteraard ook staan in het mail statement:
mail("[email protected]","Aanvraag training","\nBedrijfsnaam: $bedrijfsnaam \nContactpersoon: $contactpersoon\nAdres: $adres\nPostcode: $postcode\nWoonplaats: $woonplaats\nTelefoonnummer: $telefoon\nFax: $fax\nMobiel: $mobiel\nE-mail: $email \nPC Intro: $pcintro\nWindows: $windows \nWord: $word \nExcel: $excel \nAccess: $access \nOutlook: $outlook \nPowerPoint: $powerpoint \nECDL: $ecdl \nDreamweaver: $dreamweaver \nFrontpage: $frontpage \nFlash: $flash \nHTML: $html \nJavascript: $javascript \nASP: $asp \nVBA: $vba \nWorkshop: $workshop");

Ik hoop niet dat ik weer iets stoms ben vergeten.

Sjaan
$_POST gebruiken
Heb alles gewijzigd in:
// selectievakjes
$pcintro = $_POST['pcintro'];
$windows = $_POST['windows'];
$word = $_POST['word'];
$excel = $_POST['excel'];

Maar geen resultaat helaas
variabelen buiten quotes halen?
Nou ja!!! Per ongeluk maakte ik een foutje in een veld en die waarde kwam binnen. Ik heb het nu allemaal gewaijzigd in

$_pcintro = $_POST['pcintro'];
$_windows = $_POST['windows'];
$_word = $_POST['word'];
$_excel = $_POST['excel']; en het is oke.

Bij de aangevinkte checkbox komt te staan Checked. Kan ik dat veranderen in Ja bij checked en Nee bij unchecked?

Snap ik nog niet waarom het eerste formulier (zonder checkboxes) het wel prima doet met de oude notatie en het tweede niet.

Sjaan

Reageren