Beste mensen,

De vraag die ik ga stellen hoord over het algemeen niet op een forum als phphulp. Maar gezien ik weet dat ik hier tenminste nuttige reactie's krijg ga ik toch hier mijn vraag stellen.

Mijn buurman vroeg mij te helpen met zijn draadloze internet (betreft een sitecom router en ontvanger 54g met ziggo het vroegere casema). Hij had al eerder gewoon draadloos internet gehad met dezelfde onderdelen. Toen hij op vakantie ging had hij de stroomtoevoer van de router eruit gehaald. Toen hij terug kwam en de stroomtoevoer er weer in deed had hij wel lokale verbinding maar geen internet. Via de utpkabel krijgt hij wel gewoon internet maar hij wil graag weer terug draadloos. Hij vroeg mij te helpen dus ik had mijn laptop aan gezet en kreeg gewoon verbinding met mij laptop (ook internet). Toen ik op de repair knop drukte voor het draadloos netwerk kreeg ik de fout de hij geen TCP/IP kon toewijzen. Na een aantal dingen geprobeerd te hebben is het probleem nog steeds hetzelfde. Weet iemand hoe ik de TCP/IP kan toewijzen?

Alvast bedankt,
jup ik heb het op 2 forums gezet maar het antwoord dat ik daar krijg had ik allemaal al geprobeerd en werkt niet. tis niet verboden om het op 2 forums te zetten volgens mij:P
Jij kreeg met je laptop gewoon verbinding. Zou je het probleem dan niet in de netwerkadapter van je buurman moeten zoeken?
Al gekeken maar het zit in het programma in samenwerking met windows xp. heb zowel de adapter als de driver opnieuw geinstalleerd.
je kunt de adapter volgens mij ook zonder de software van sitecom gebruiken, dit heeft bij mij iig wel geholpen.

Verder kun je de router ook nog resetten, misschien dat er ergens een instelling verkeerd staat.

Als niks helpt, contact opnemen met ziggo. Laat ze maar een nieuwe sturen, dat scheelt een heleboel klooien en ze zullen wel vaker problemen hebben.
ja maar goed. dat klinkt ergens wel allemaal vreemd. het probleem ligt volgens mij echt aan de computer versus adapter. want waarom ontvangt de computer bedraad wel het internet en waarom kan ik dan zowel bedraad als draadloos internet ontvangen op zijn netwerk. het probleem is puur dat de computer de adapter geen ip adres toewijst. en dat is dus het probleem, want hoe zorg ik ervoor dat hij dat wel doet?
adapter+software+driver deïnstalleren, en dan de adapter in de pc stoppen, en windows in z'n eentje naar drivers laten zoeken, zonder cd en dergelijke.

Ik weet niet meer hoe ik het thuis opgelost heb, maar volgens mij op deze manier.
het klinkt vast raar als ik dat al gedaan had:P

Reageren