Hallo,

Ik zit momenteel met een probleem, namelijk ik laadt met AJAX de pagina auction.ajax.php

Deze pagina ziet er als volgt uit:
<?php
include('config.php');

$begin = 0; // moet ook nog kijken hoe ik begin telkens per 10 kan laten verspringen

$sql = "select * from `auction` where `active`='1' order by `time` desc limit $begin, 10";
$query = mysql_query($sql);

$i = 0;
while($result = mysql_fetch_array($query)){
$i++;
echo "<tr><td>{$result[0]}</td> <td>{$result[1]}</td> <td>{$result[2]}</td></tr>\n";
}

?>

De output van de pagina moet dus nu enkel nog in de tabel gezet worden

De betreffende tabel ziet er als volgt uit:
<table>
<tr><td colspan="3">nog wat tekst</td></tr>
<tr><td>field1</td> <td>field2</td> <td>field 3</td></tr>
*
</table>

Bedoeling is dat de ouput op de plaats van * komt te staan.
de vraag dus: hoe kan ik de rijen toevoegen aan de tabel, zodat dezelfde breedte verhouding ook behouden blijft?

Alvast bedankt,
Wannes

ajaxFunction die ik momenteel heb:
function ajaxFunction()
  {

try {

xmlHttp = window.XMLHttpRequest?new XMLHttpRequest(): new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");

} catch (e) {

// browser doesn't support ajax. handle however you want

}

xmlHttp.onreadystatechange= function()
	{
		if(xmlHttp.readyState==4){

// ...
		// xmlHttp.responseText;

}
	}

xmlHttp.open("GET","auction.ajax.php",true);
xmlHttp.send(null);

}
Kijk maar hier.
Beste Jonathan,

Dit kan al voor een deel dienen, enkel is het de bedoeling dat ik een lijst van 10 records steeds ophaal uit de database (moet ook nog vorige en volgende knop maken met dit..), met dit blijft je lijst opzich de lijst maar verlengen en verlegen, verder doet hij perfect wat ik wil..

Je bent uiteraard al hartelijk bedankt maar hopelijk heb je daarvoor ook nog een oplossing? :)
Je zou de url bijv zo kunnen aanroepen: auction.ajax.php?begin=20, dan heb je op auction.php $_GET['begin'] beschikbaar.
Tussendoor, backticks in je query? Kan niet hoor...

Zorg er trouwens voor dat als je een $_GET gaat gebruiken, dat hij eerst kijkt of die $_GET wel [php]ctype_digit[/php] is ;) Anders is een MySQL injection relatief makkelijk!
Bedankt Jonathan,

Ik had zelf al gedacht aan een manier als tableHeader, maar enkel doordat daar de titels zouden komen en ik met taalbestanden werk, zal ik zelf nog een beetje zoeken om dat op te lossen.

Overigens bedankt voor het vorige - volgende systeem!

in IE werkt het niet omdat men bij tabellen moet werken met insertRow en insertCell dus dat is nu mijn probleem, hoe kan ik die javascript naar de pagina sturen?

Reageren