Hey allemaal,

ik was vandaag naar het museum geweest, daar zag ik toen ik binnen kwam een gigantiche tank staan, deze was zelf door hun gebouwd en zaten allemaal TL lampen op, het was alleen hout.
Ik heb een foto gemaakt met m'n mobiel van de tank, die heb ik onderaan deze topic geplaatst.
(Het groninger museum (miss. zijn er mensen geweest?)).

Ik wou graag vragen of ik ook ergens zoon bouw pakket kan vinden, en dan bedoel ik zeg maar papier, waar de maaten van de planken moeten zijn, en waar ze moeten enzo.
Ik zou dat graag willen hebben, en misschien dat ik met m'n pa en broer ooit ook zoon tank in hout na ga bouwen.

Dat lijkt me egt super!

Weet iemand waar ik zoon bouw 'papiertje' kan krijgen?

Alvast bedankt!

Plaatje:

Die is wel vet inderdaad! Denk alleen niet dat je zo'n handleiding kan vinden ergens. Beetje zelf uitdenken is het credo. Misschien nog eens teruggaan en goed kijken naar de constructie?
Je had eigenlijk gelijk bij dat museum moeten vragen of ze daar niet zoiets hadden..
Lijkt me niet super moeilijk om uit te vogelen..
@Kasper: dat is een optie jah, en dan gewoon vet veel foto's gaan maken ervan, er mag geen flits, maar er is light genoeg :P.
Ik zal er ff naar kijken.

@Aron: Dat kan jammer genoeg niet.
Die tank is kunst in hun ogen eh, dat gaan ze helaas niet vrij geven.

@Evert: Tjah, constructie zelf is niet zo moeilijk nee, maar de maaten.
Die tank op het plaatje is schaal 1:1, precies even groot als een andere tank.
Ik ken de maaten niet van zoon tank =[, als ik die wel wist, dan zou ik misschien zelf even een tekenpapiertje er bij kunnen leggen.
Ik denk dat je de maten van een echte tank wel op internet kan vinden. Genoeg fanaten die dat soort dingen zullen proberen uit te vinden, en genoeg 3d model-makers die graag een 1:1 tank willen modelleren.

Als je kan vinden wat voor type tank het is, denk ik dat je de maten ook wel ergens kan vinden. Misschien hebben ze in de modelbouw-shop wel een modelletje, en kan je die gebruiken als voorbeeld. Die zijn vaak ook op schaal.

Over de constructie moet je vooral nadenken hoe je het stevig houdt. De verbindingen tussen 2 balkjes lijken mij het lastigst.

Reageren