hallo,
ik heb een script wat een bepaalde productcategorie uit een database haalt. Nu is het probleem dat de website 2 talig is (nl & frans) en de franse tekens zoals é en è enzo worden weergegeven als een � . Nu is voor dit probleem al een scriptje geschreven wat de � omzet naar de code bvb È . In dat script heb ik een array met al mijn tekens erin (characters) en een array met alle codes daarin(numbers) dan wordt dmv een functie de characters omgezet in tekens.
function encodeEntities($input)
{
$output=str_replace($GLOBALS[characters],$GLOBALS[numbers],$input);
return $output;
}
probleem is nu dat ik die functie op mijn ander script moet zetten, zodat de waarden die uit de database komen en die deze speciale tekens bevatten worden omgezet. Hieronder vind je het desbetreffende deel van het script. Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets lukt me goed. waarschijnlijk dom foutje maar toch :P
<?
$query = "SELECT c.cle_libelle, c.court_libelle FROM ns_libelle a, ns_commerciale b, ns_libelle c WHERE a.court_libelle LIKE '".$univers[1][$lang]."'AND a.cle_part='".$lang."' AND b.cle_commerciale_pere=a.cle_libelle AND c.cle_libelle=b.cle_commerciale AND c.cle_part=".$lang." ORDER BY b.ordre_commerciale ASC";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
echo "<li><a href='univers.php?universe=1&key=".$row["cle_libelle"]."'>".$row["court_libelle"]."</li></a>";
}
?>
het is dus de bedoeling dat de waarde die door $row["court_libelle"] wordt weergegeven naar de tekens wordt omgezet
593 views