Beste mensen,

Ik wil in de toekomst graag wat meer over PHP/Dreamweaver gaan leren alleen heb geen idee welke boeken ik moet gebruiken hiervoor. Heb al wel op internet gekeken en toen kwam ik bij PHP 5 uit ik weet niet of dit een goeie basis is om php beter te leren kenen?

Ik ben iemand die leert door middel van duidelijke plaatjes als voorbeelden.

Weten jullie misschien nog boeken of sites waar ik php/dreamweaver beter kan leren kennen?
Download eclipse en installeer de php developer erin. Veel beter pakket. Misschien wat iets te ingewikkeld aan t begin, maar als je t serieus wilt gebruiken dan is dit voor php toch het beste pakket en nog gratis ook.

Zend is echt vreselijk met dat CVS systeem owowow wat is dat een ramp.

Er wordt zoveel gephpt als je script gaat bekijken en wat cursussen gaat volgen online en zelf wat gaat maken heel simpel formuliertje ben je al goed op weg. Veel vragen stellen bv hiero.
Waarom vind je Zend vreselijk? Het wordt veel gebruikt en gezien als een van de beste frameworks. En veel gebruikt door professionele bedrijven
Ik vind Zend eigenlijk veel te uitgebreid, ik probeer alles altijd zelf te maken, zodat er niet zoveel "extra's" in mijn websites en scripts zit. Ik kan me wel voorstellen als je snel e.e.a. voor elkaar wil krijgen dat je dan een framework, als die van Zend, wil gebruiken. Het scheelt typewerk en dergelijke, maar ik ben er zelf niet echt een fan van.

En om een beginnen meteen al met een framework in zee te laten gaan, lijkt me niet reëel. Beginnen bij het begin is altijd nog de beste optie.
Daarom zoek ik boeken waar ik kan beginnen bij het begin!
Kijk maar ns naar het CVS systeem en vergelijk dat met netbeans/eclipse. Dat dit gebruikt wordt door pro. bedrijven zegt genoeg over die bedrijven en dat ze dus nie aan versiebeheer doen of elke alles in kladblok bij gaan houden. Het zit niet echt gebruiksvriendelijk in elkaar. Het tabben bv. Echt seriesu gebruik maar ns eclipse of netbeans echt dat werkt zoveel beter en snelle en zoveel meer keuzes dan zend
Kijk eens in de bibliotheek als je lid bent, daar staan ook boeken over het leren van PHP.
Kalle schreef op 25.08.2008 19:31
Kijk maar ns naar het CVS systeem en vergelijk dat met netbeans/eclipse. Dat dit gebruikt wordt door pro. bedrijven zegt genoeg over die bedrijven en dat ze dus nie aan versiebeheer doen
Zend Studio ondersteund ook gewoon SVN hoor...

Reageren