Hallo,
Ik ben momenteel op zoek naar een leuk onderwerp voor mijn profielwerkstuk dat iets te maken heeft met natuurkunde(electro kant ervan) en informatica. Ik kwam nu op het idee om een robot te maken die je via een site kan besturen. Vrij simpel wil ik het houden door bijvoorbeeld een knop te maken waardoor hij 10cm vooruit rijd, knoppen die 'm naar rechts laten draaien en een knop voor achteruit. Misschien wat extra opties nog, daar denk ik nog wel over na. Maar is dit mogelijk via een site? Ik weet dat het mogelijk is om bepaalde webcams te besturen. Als het kan: is het haalbaar voor een 6vwo leerling?
Groeten,
Teun
Dit wil je met PHP doen?
PHP hoeft niet eens perse, als het mogelijk is het liefst wel, maar iets als perl kan ook of enig ander webbased programmeertaal.
Lego FTW!

Ja, dat kan zeker wel. Wel zal je waarschijnlijk een programma op je server moeten hebben/schrijven die je robot bestuurt en opdrachten via PHP/PERL oid ontvangt. Via PHP kan je dan een COM-object inladen of via shell_exec() bijvoorbeeld commando's doorgeven.
Ow ok, lego was ik al van plan als basis te gebruiken ;), maar een aantal dingen maak ik het liefst ook zelf. Ik wilde gewoon weten of zoiets mogelijk was via PHP.

Reageren