Heey, ik zit hier ff op m`n xp computer die als mediacenter dient, en ik heb zojuist een probleem ontdenkt. De klok werkt niet! Om 5 uur heb ik de klok goed gezet, en inmiddels, 19:25 staat de klok pas op 18:12, wat kan ik hieraan doen, behalve de klok ieder uur goed te zetten...
Even naar de eigenschappen van de klok gaan en een vinkje voor: "Synchroniseren met server" of zoiets plaatsen.
Had ik ook vaak last van! Op Linux synchroniseer ik mijn hardware clock altijd met een NTP-server (tijdserver) maar het is niet helemaal een correcte oplossing. Vaak merkte ik dat de tijd veel versprong wanneer ik schakelde tussen Windows en Linux, en maar een klein beetje als ik bij hetzelfde besturingssysteem bleef. Hoe dan ook, ik heb er nu nooit meer last van. Het probleem ligt misschien aan de batterij die op je bios zit, die is dan aan vervanging toe.

Edit:
Synchroniseren met server wat Evert hierboven noemt is overigens hetzelfde als op Linux met een cronjob ieder uur de tijd gelijktrekken met een NTP-server.
Oud moederbord zeker, of niet? Ik zou je cmos batterij eens vervangen.

Reageren