Ik heb een kleine maar wat trage laptop. Hierop heb ik (via xampp) php en mysql geinstalleerd. Eigenlijk net zo als op mijn gewone PC. Het werkt allemaal prima, alleen 1 ding is erg vervelend. Om op reis en onderweg te kunnen sleutelen aan een database wil ik op de laptop, via phpmyadmin, de actuele database gebruiken.

Dat doe ik door een dump in te lezen, in feite een reeks create (tabel) en insert (data) instructies in sql.
Dat gaat prima op de gewone PC, maar de laptop komt maar tot 160 tabellen (ik heb er 230 nodig). Dan wordt de query niet langer uitgevoerd (zonder verdere meldingen). Dit duurt ongeveer 10 minuten.
Ik heb in de php.ini wel de waarden van de execution time verhoogd, maar dat maakt niets uit.

Weet iemand iets? Ik vind het niet belangrijk dat deze queries snel worden uitgevoerd, al duurt het 20 minuten, als ik maar alle tabellen en alle data krijg.

.. en waarom wil je steeds 230 tabellen maken en data invoeren? Dit is na 1 keer toch goed?
in meerdere query's uitvoeren????
Verschillende mensen werken aan de data maar ook de tabelstructuren worden weleens aangepast.
Om te kunnen werken aan de meest actuele database gebruik ik altijd de allerlaatste dump. En die dump creeert 1 voor 1 alle tabellen en voegt per tabel, record voor record, alle data in.
(Op mijn snelle PC gaat dat wel zonder problemen)

Voor Eejee: je hebt gelijk, alleen loop ik bij het knippen en plakken van de instructies in notepad er steeds tegenaan dat er fouten in het script ontstaan (de geplakte versie kent dan instructiefouten) . Die kan ik wel handmatig herstellen, maar het zijn honderden regels, dus dat is onbegonnen werk. Als ik het .sql bestand als bestand inlees en het dan laat uitvoeren worden er geen fouten in gevonden.
Dat de tabel structuur weleens veranderd is al een goed teken. Hier denk je het allerbest over na en daarna moet het goed zijn. Zorg dat je structuur goed geoptimaliseerd is en dat je duidelijke plannen hebt voordat je er mee begint. Dit voorkomt dat er steeds weer aan de database gesleuteld moet worden op het structuur niveau. Records toevoegen is niet interessant bij een testfase, hoogstens een aantal test records.

De structuur moet soms veranderen omdat de database een juridisch kennissysteem ondersteunt. Als de regelgeving wijzigt komt het wel eens voor dat een nieuw veld moet worden toegevoegd. Hierin worden nieuwe relevante criteria opgeslagen die voorheen niet van belang waren en waar dus ook geen veld voor bestond.
Voor wat betreft het aantal records: correct, ik zou zelf de queries kunnen bewerken en alleen de op dat moment te testen gegevens opnemen in de insert querie.
Maar voor het zover is wil ik graag weten of mijn kleine laptop óók net als mijn PC het volledige .sql bestand kan inlezen. Dat was de kern van mijn vraag. Als dat kan dan bespaart dat allerlei handmatig werk. Wat ook geldt: ik weet vaak niet op voorhand op welke records ik een melding krijg, dus een selectie is moeilijk te maken.
natuurlijk moet je kleine laptop dat ook kunnen.. de vraag is alleen of je hdd wel groot genoeg is.. en heb je niet op de een of andere manier een maximum aantal tabellen? en anders weet ik het ook niet meer
De hdd is groot genoeg (het is allemaal alleen maar tekst, erg veel data, en dus regels, maar heel erg weinig kb's). Maar je geeft het goed aan: ik snap gewoon niet waarom de uitvoering van het .sql bestand er steeds na ongeveer 160 tabellen mee stopt. Ik snap wel dat een snelle PC eerder klaar is dan een hele trage. Maar waarom halverwege er gewoon mee ophouden?
In php.ini heb ik mysql.connect_timeout = -1 gezet (voor alle zekerheid) en
max_execution_time = 120000 ; (heb ik veranderd van 1200 naar 120000)
Maar dat helpt niet.

Reageren