Ik heb een document geƫxporteerd naar pdf met OpenOffice. Dat document werkt met kopjes (H1, H2, H3). Daardoor kreeg ik in Preview op OsX Leopard aan de rechterkant (in een apart kader) een mooie en overzichtelijke index. Daardoor wordt de structuur van het document ook wat duidelijker en kan je zien of je document een logische opbouw heeft.

Nu was ik op zoek naar een soortgelijke functie in Adobe's Acrobat Reader (8.1), maar heb zo'n functie niet kunnen vinden. Weet iemand wat ik bedoel en belangrijker nog, of zo'n functie beschikbaar is in Acrobat Reader (of evt. een ander freeware programma)?
Bedoel je een functie die je kopjes automatisch omzet naar een index of bladwijzers?
Ehm, nee, dat niet denk ik. Misschien is het iets met bladwijzers, maar in Preview laat hij de diverse lagen van je document zien en daarvoor hoef je niet eerst op een knop te drukken of zo.

Ik heb ook even gezocht naar een screenshot, maar kon die zo gauw niet vinden (en zelf maken kan ik ook niet, want het document waar ik aan werk is topgeheim (lees: heb momenteel geen Macbook tot mijn beschikking)).

Edit:
Hmm...het was dus toch bladwijzers :) Een van de weinige dingen waar ik niet naar gekeken had omdat ik dacht dat daar gezien de naam een andere functie achter zou zitten (nl. de mogelijkheid om favorieten/bladwijzers toe te voegen, en niet zozeer een overzicht van pagina's). :P
Zo zie je maar weer, schijn bedriegt. :)

Reageren