Ik moet voor morgen een essay schrijven over 1 van deze onderwerpen:
-Mijn ervaringen met goed en slecht te gebruiken software.
-Mijn ervaringen met goed en slecht te gebruiken hardware.
-Mijn ervaringen met goed en slecht gebouwde software.
-Mijn ervaringen met goed en slecht gebouwde hardware.
-Wat de verantwoordelijkheid van een ingenieur is.
Nu kan ik zo niet echt slechte soft- of hardware bedenken, kan iemand me even een zetje geven?
Office 2003; Vind ik persoonlijk vreselijk gebouwde software omdat ik nooit de functies die ik zoek kan vinden. Slecht ontworpen naar mijn mening. (Vroeger heb ik nooit office gebruikt, dus ik ben wat dat betreft zeg maar een instap-gebruiker) Kan je dan eventueel nog even tegenover Office '07 zetten, die naar mijn mening echt ideaal werkt. Ik kan al mijn functies in 2 stappen vinden, zelfs als ik ze nog nooit eerder heb gezien maar gewoon mij afvraag of Office dat ook kan.
Is overigens een beetje lastig om dat in een van de twee categorieen in te delen. Is het slecht ontworpen? Naar mijn mening wel. Is het slecht te gebruiken? Naar mijn mening wel, maar dat is direct verbonden met het slecht-ontworpen idee.
Of goed of slecht te gebruiken hardware kan je bijvoorbeeld denken aan je MP3-speler. Is hij handig in het opzoeken van nummers, doet hij altijd wat jij wil dat hij doet, werkt hij vanzelfsprekend etc.
Mja, ik had dus gisteren in Adobe Acrobat Reader dat ik een functie zocht, maar niet kon vinden. Blijkt die functie een naam te hebben waarvan ik juist dacht dat die functie er niét onder zou zitten. Als je me nog kan volgen... (je kan ook even op het laatst geopende topic in mijn profiel klikken). Of dat nou mijn fout is of die van Adobe weet ik niet, maar dat zou voor mij dus een voorbeeld kunnen zijn.
En inderdaad over mijn mp3-speler: daar zit een apart koppelstukje bij met een usb-poort, de line-in en line-out, en de verbinding voor de oplader. De ontwerpers hebben daarvoor gekozen zodat de mp3-speler (een Cowon iAudio X5 overigens) iets kleiner kon blijven, maar als je ergens naartoe gaat moet je wel altijd dat dingetje meenemen. En als je hem kwijtraakt, kan je je speler niet meer opladen...dus :( Dan had ik liever gezien dat die speler iets groter was geweest of anders ontworpen was of iets dergelijks.
Ow ja, en oordopjes zijn ook zoiets! Die draadjes zitten ALTIJD in de war als je ze weer uit je jas haalt! Dat is ZÓ ONVRIENDELIJK! Zo moeten echt nodig draadloze oordopjes uitvinden! Of misschien zijn er al van die draadoproldingen voor oordopjes, daar zou ik ook erg blij mee zijn!