Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een script dat je alleen je postcode en huisnummer hoef in te vullen en dat er dan je straat en plaats uit komt, Hoe kan ik dat doen of is er ergens zo'n script te vinden (zolang in weet (1 uur zitten te googlen) kan ik niets vinden)
Voorbeeld: als je je registreert bij http://freelancehulp.nl .

Gr loran
Daar krijg ik geen straat naam uit als ik een postcode en een huisnummer invul. Alleen een plaats naam en coordinaten

Voorbeeld xml output:
<kml>
-
<Response>
<name>2288EV</name>
-
<Status>
<code>200</code>
<request>geocode</request>
</Status>
-
<Placemark id="p1">
<address>2288EV Rijswijk (Zuid-Holland), Nederland</address>
-
<AddressDetails Accuracy="5">
-
<Country>
<CountryNameCode>NL</CountryNameCode>
-
<AdministrativeArea>
<AdministrativeAreaName>Zuid-Holland</AdministrativeAreaName>
-
<Locality>
<LocalityName>Rijswijk</LocalityName>
-
<PostalCode>
<PostalCodeNumber>2288EV</PostalCodeNumber>
</PostalCode>
</Locality>
</AdministrativeArea>
</Country>
</AddressDetails>
-
<Point>
<coordinates>4.334409,52.042023,0</coordinates>
</Point>
</Placemark>
</Response>
</kml>
Jammer dat dit soort topic´s altijd dood bloeden...
Je gebruikt nu een webservice api welke bedoeld is voor plaatsbepaling, niet om adressen te achterhalen.
Maar er zijn toch andere gratis mogelijkheden? Je hebt sommige sites die bieden gratis diensten aan die hebben dat ook, het lijkt mij stug dat hun per record betalen?
Nee er zijn geen gratis mogelijkheden, zoals ik al eerder heb aangegeven worden adressen (adresbestanden) commercieel verhandeld en is het nu eenmaal een feit dat dat uitgebuit wordt.

"Je hebt sommige sites die bieden gratis diensten aan"
Dat zijn de zoekfuncties op hun eigensite

Zodra je een server/client wilt dan moet je je abonneren op de dienst.
Hoi, ik liep tegen het zelfde probleem aan en doe nu een poging de situatie te verbeteren. Misschien hebben jullie hier ook wat aan: http://kvdb.net/projects/6pp/
Ik heb zo'n functie voor de formulieren die ik maak, ik heb dan ook de beschikking over de postcode tabel van TNT dan heb je postcode huisnummer range straatnaam en plaatsnaam het kost wat maar dan heb je ook wat. Als de postcode huinummer combinatie niet bestaat markeer ik dit adres en laat ik dit controleren zodat we niet naar onbekende adressen sturen :)
Stel ik heb de beschikking over zo'n officiele postcodedatabase, zou ik daar dan vervolgens een api voor op mogen zetten zodat andere PHP'ers er gebruik van kunnen maken?
Goede vraag Arjan, maar "andere PHP'ers" is denk ik niet specifiek genoeg. Wie bedoel je daar precies mee? Collega's? Echt iedereen? Klanten? Als ik het zo lees neem ik aan dat je doelt op; iedereen?
Wja, mensen die hier op het forum rondlopen denk ik dan aan.

Reageren