hoi,,

ik heb een vraag ,,hoe kan ik een eigen videosharing website beginnen
en wat heb ik daarvoor nodig,, ik weet dat ik een programma als clipshare nodig heb ,,maar wat voor server heb ik nodig....een webhost server of dedicated server of iets anders ...

alvast bedankt
Een server met veel ruimte, veel dataverkeer en een hoge bandbreedte. Ik zou even achter je oren krabben voor je hieraan begint. Is het idee origineel? (Nee.) Is het je je geld waard?

Als ik jou was zou ik iets anders verzinnen om te maken. Maar als je hier toch aan wilt beginnen, dan helpen we je natuurlijk graag op weg.
Wat voor budget heb je er voor over?
ik weet niet hoe groot mijn budget moet zijn
ik wil eerst klein beginnen,, en dan kan ik uitbereiden

weet jij mischien wat voor budget ik nodig heb?

bedankt voor jullie reactie
Server colocatie Maandprijs Eenmalig
1U server + 100GB €45 €79

totaal + 1 domein (8.93) = 627.39 euro per jaar.
(www.transip.nl)

En er kan nog wel meer bij......
@appie

Ik zou eerst eens gaan kijken hoe groot je minimaal moet worden om het rendabel (of in elk geval "zelf onderhoudend") te worden, zodat de inkomsten de onkosten kunnen dekken.

Oftewel, ga eens aan het rekenen:

- Hoeveel reclame moet er op komen
- Hoeveel bezoekers (per) moet je minimaal hebben (of kliks op banners) om voldoende inkomsten te krijgen
- Hoeveel pagina's moeten deze bezoekers bekijken (of beter: Hoeveel filmpjes)
- Hoeveel filmpjes moet je minimaal online hebben, om de bezoekers de mogelijkheid te geven om zoveel filmpjes op jou site te bekijken
- Hoeveel dataverkeer gaat jou dat kosten

Enz, Enz. Er is een heleboel aan te bepalen/ rekenen, ga dat eerst eens doen. Ik kan me niet voorstellen dat je in de 1e jaren al rendabel kan draaien, dus een behoorlijk budget is wel een must!
Ga ook eens nadenken hoe je marktaandeel van google wilt winnen. Heb je echt een geweldig idee? Een aantal goede programmeurs? En een groot marketing budget?
bedankt voor al jullie reacties

ik ga nog even op onderzoek uit

maar toch zit ik te denken hoe zouden de jongens van youtube begonnen
De jongens van youtube zijn begonnen met een orgineel idee dat goed is uitgewerkt en geen kopie van iets anders was.
dat bedoel ik niet,, je begrijpt mij niet
ik bedoel
hoe hebben zij(4 studenten) het ooit opgebouwd?

maar laat het maar ook zitten?

ik ga op onderzoek uit

bedankt

Reageren