Hallo, ik heb een pc, die als een soort van server gebruikt word. Deze pc kan vanaf ieder netwerk geopend worden (mits ip toegestaan) maar dit wil ik beter beveiligen. De gebruikers kunnen alleen de gast acount in, en deze heeft al geen rechten meer, dus er kan niets worden verwijderd. Nu zou ik graag hebben dat er niks gedaan kan worden, behalve bestanden bekijken en openen, (muziek en films) dus de rechtermuisknop zou bijv. uitgeschakeld kunenn worden, maar hoe.

Misschien hebben jullie andere ideeën of tips over het dichtspijkeren van een acount op windows xp pro sp3.

Groeten,
Thomas
Alle bestanden alleen leesrechten geven, behalve voor de owner van de bestanden?
Hmm, dit gaat erg lastig, aangezien ik meer dan 30000 tracks heb....Is er niet iets efficienters? Zoals, hmm, het instellen dat de gebruiker alles kan zien, maar niks kan wijzigen, of, zoals ik al eerder zei, het vergrendelen dan de rechtermuisknop?

Groeten,
Thomas
Iets in de trant van[google]Novell Client[/google]?
Je kan toch gewoon de hoofdmap alleen leesrechten geven, en dan instellen dat alle onderliggende mappen en bestanden diezelfde instelling moet krijgen (oftewel recursief leesrechten geven)? Rechtermuisknop uitschakelen valt vast snel te omzeilen en is alleen maar irritant.

Of je moet een webinterface maken natuurlijk :)
Een webinterface klinkt opzich wel handig, maar aan de andere kant word dit echt heel veel werk, en geeft het vaak minder gebruiksvriendelijkheid dan voor de meeste het vertrouwde windows.

Ik ga eens opzoek naar meer info over dat Novell..

Groeten,
Thomas
Ik gebruik zelf Abyss Web Server X1, je kunt niet inloggen als gast zijnde, maar wel dat iedereen alleen kan kijken !
Meschien is dat wat voor je !

Reageren