Hee ik ben bezig met een website waarbij ik een photo-album (gemaakt door photoshop (kwestie van foto's laden en hij genereerd de gehele album)) die ik wil tonen in mijn website.

Nu maak ik op het moment alleen gebruik van tabellen en word mijn pagina na elke klik totaal gerefresht.
Ik maak gebruik van deze code om de pagina in de juiste tabel te krijgen :

<?php

if($_GET["pagina"] == "") {

include("home.php");

}

else {

if(file_exists($_GET["pagina"].".php")) {

include($_GET["pagina"].".php");

}

else {

include("fout.php");

}

}

?>

Heel simpel script dat er voor zorgt dat de pagina op de juiste plek komt.

Nu zit ik te denken, is er geen efficentere methode om de pagina te laden en moet daarbij heel mijn website continue refreshen want zoals je er misschien al uit opmaakt hoort mijn header en menu niet te refreshen!

Iemand misschien een oplossing?

Mvg Romano
Ik kan vertellend at je je divje met je content met AJAX kan refreshen, net als Hyves en Youtube dat doet.

Geen idee hoe precies.
Als je Ajax gebruikt met dit dan zullen waarschijnlijk de knoppen vorige en volgende (in je browser) niet meer werken.
Het is wel mogelijk door bepaalde dingen op te slaan in een sessie oid maar die afweging is aan jou
Ajax gebruiken voor dit soort dingen is echt onzin. Het is overigens wel erg makkelijk als je het zou willen (div een id geven en met de functie .load() van jquery aan de gang gaan). Zie ook de jquery docs.

Wat jij wilt kan ook met iframes maar ik raad het sterk af. Eigenlijk is er niet echt een nette manier om te doen wat jij wil, omdat het refreshen van de pagina inherent is aan het ontwikkelen met php.

Reageren