Ik ben bezig met een sort-of affiliate programma programma (jaja!) en heb hierin in de interface het eigenlijk overal zo aangehouden dat je "links" een groot blok hebt met inhoud, en daar dan rechts van in een soort van sidebar de toepasselijke links. Zie het plaatje.

Links staat de "Balans", en rechts daarvan onder het kopje "details" staan de toepasselijke links. Links staat het "twee-weekoverzicht" en rechts staan de individuele campagnes die ieder verwijzen naar een uitgebreider overzicht voor die campagne apart. Ook staat er rechts de link "campagne overzicht" die je naar een uitgebreider overzicht (met een grotere grafiek! Jeej!) met alleen campagnes (en geen andere info) brengt.

Leuk allemaal, maar wat is er mis?

Ik heb het idee dat het niet echt duidelijk is. Ook ben ik wel een fan van simpel en witruimte, maar ik vind hem hier wel heel wit, en mede daardoor denk ik staan alle elementen op de pagina een beetje los, alsof ze daar random zijn neergekwakt.

Hoe zou jij dit oplossen?

Rechtsonder staat trouwens een setje kleuren die ik verder nog wel meer gebruik binnen de applicatie, en die passen volgens mij wel redelijk bij de kleuren die je al ziet (let niet op de grafiek, die kleuren zijn door de gebruiker zelf instelbaar) Mochten er nog andere dingen zijn waarvan jij denkt dat het beter of duidelijker kan? Ik wil het weten! Beschrijf het hier, of photoshop even lekker in het plaatje. Ik ben er al een paar weken over aan het denken, iedere vorm van inspiratie is welkom :D
Dunne lichtgrijze border gebruiken? Liefst rond.

Dat zal al een hoop verduidelijking geven..
Eventuele tips:
- Bovenkant (header, met die tabbladen + "Dashboard") lichtblauw maken.
- met lichtblauw/grijs een vakje maken waarin de rechter "Details" staan
- Er staat 2x "Details" rechts.... hoort dat?
- Grafiek mooi in wit laten staan
- pagina ongeveer 90% breed maken ipv 100%. En die 5% + 5% een andere kleur geven (achtergrondje). Dat breekt ontzettend veel!
- Persoonlijke informatie niet of in een kleiner vakje tonen. Mooi zou zijn als je 3 blokjes krijgt naast elkaar: persoonlijke info + acties + Betalingsverkeer. Dit dus onderaan en netjes NAAST elkaar.

Voor de rest denk ik dat er wel wat stukjes tekst wegkunnen.
Zoals "Hallo Jelmer de Beheerder". En twee keer "Details" is er ook 1 te veel.
Immers: die informatie geef je al weer (zo ook je gebruikersnaam!).
Voor je persoonlijke gegevens een andere pagina, dus van deze pagina af.
Hoe minder je hebt, hoe makkelijker het te verdelen is.
PS: ik zie dat "Acties" ook al 2x vermeld staat. 1x is zat.
Bundel het... en er zijn vast wel meer acties mogelijk? Zorg er wel voor dat er IETS mogelijk is.
[li] Kies of je "Je bent bekend als.." wilt gebruikten of "Hallo..."
[li] Afmelden, Dashboard is wel vrij klein/ onduidelijk zo
[li] Het stukje met "Affiliate o Dashboard" en het menu, + de rechterkant kan je een zachtblauwe achtergrond geven. Zorg er wel voor dat de rechter "optiebalk" van het linkerdeel is gescheiden met een (redelijk) duidelijke border.
[li] Scheid in de linkerkant met de grafiek, je persoonsgegevens en de footer deze delen wat duidelijker. Misschien een licht achtergrond verschil, maar in elk geval een border eronder.
[li] Je persoonsgegevens mogen wat minder groot/ opvallend. Je kan hier ook een optie van maken om je persoonsgegevens te zien, deze hoeven niet altijd zichtbaar te zijn op die pagina.
I like it, clean and simple :)
ik ben het met Pepijn eens.

mn enige kritiek puntje is dat t misschien mooier is als de rechter kolom (details en acties) iets naar rechts opschuift, zodat het mooi uitgelijnd is met de kleurtjes rechtsonderin.
Het staat namelijk nu wel erg dicht op de grafiek.
Ik zat een beetje aan dit te denken (zie ook de gekleurde achtergrond van Eddy):

Een mooie subtiele (grijze) lijn tussen het linker en rechter gedeelte doet al wonderen evenals om elk kopje een balkje maken, in de kleuren van je kleurenschema, bij elkaar passende items kunnen dan dezelfde kleur krijgen.

Reageren