zoals de titel al zegt. ben ik op zoek naar een javascript die tekst kan tonen en verbergen. op js gebied ben ik niet al te goed dus was al op internet aan het zoeken geweest.
Naar het volgende ben ik op zoek:
een javascript die tekst bij het laden verbergt maar alleen een titel weergeeft. door op tonen te klikken word de tekst weergeven. het woordje toon veranderd in verberg. uiteindelijk komen er meerdere teksten en titel op 1 pagina.
Ik heb al op internet gezocht maar kon zo snel niet vinden wat ik zocht.
Ik weet niet zeker of ik goed heb gecode, maar zoiets werkt.
De span verschijnt door te klikken op de titel en verdwijnt door nogmaals te klikken. Je kan het zo ombouwen wanneer je met een knopje toon/verberg wilt maken
@Jan: ik gebruik ook mootools, maar zou in dit geval één css-class aanmaken: active. Vervolgens zet je deze met Element.toggleClass('active'); aan of uit. Het nut hiervan is dat je niet meer hoeft te controleren wat de 'state' van je object is, maar dat mootools dit zelf herkent.
ik heb eerder een topic over dit onderwerp gepost, maar de geboden oplossing werkte niet voor mij...dus mag ik jouw voorbeeld-code gebruiken voor mijn website?
p.s. ik heb liever al mijn scripten apart in een mapje. zo heb ik voor javascript een aparte map aangemaakt en het liefste wil ik die javascript in de header aanroepen via een externe link...hoe kan ik deze code aanroepen?