Nu zal ik waarschijnlijk wel een grote beginnersfout maken maar ik kan hem toch echt niet vinden.
Ik zit in combinatie met C# & MSSQL een applicatie op te zetten alleen nu het volgende.
Er zit een incidenten systeem in en deze selecteert hardware en software in een aparte listbox.
echter nu zet deze zowel hardware als software in beide listboxen.
Dit is mijn query:

"SELECT * FROM incidents WHERE incident_solution LIKE '%" + txtKeywords.Text + "%' OR incident_problem LIKE '%" + txtKeywords.Text + "%' AND incident_type='Hardware'";

En complete code:

string mycmd = "SELECT * FROM incidents WHERE incident_solution LIKE '%" + txtKeywords.Text + "%' OR incident_problem LIKE '%" + txtKeywords.Text + "%' AND incident_type='Hardware'";
                SqlCommand exec = new SqlCommand(mycmd);
                exec.Connection = Classes.connector.mycon;
                exec.ExecuteNonQuery();

heeft iemand een idee waar het aan kan liggen

Betreffende de software is de query hetzelvde, alleen staat er dan in plaats van hardware, software
Kun je dit niet beter via een dataReader doen

En Roep je query eens op een een MessageBox.Show() of iets soortgelijks zodat je weet met welke query je echt werkt,

Zodra je dat weet kun je hem in de adminpanel van MSSQL zetten en testen (neem ik aan)

en je query moet zo

SELECT * FROM incidents WHERE (incident_solution LIKE '%" + txtKeywords.Text + "%' OR incident_problem LIKE '%" + txtKeywords.Text + "%') AND incident_type='Hardware'

Beetje vergelijkbaar met het groeperen van rekensommetjes:
5-3+5 geeft 7 terwijl 5-(3+5) , wat op het ook bijna het zelfde is, toch echt -3 geeft

Reageren