Hey,

Voor school moet ik 2 CSV bestanden uitlezen en tot 1 database maken. Moeilijk!
Denk dit te willen oplossen door de CSV bestanden te openen met fopen().

Maar voordat ik het tot 1 gehele database kan maken moet ik beide database checken op dubbele gegevens, want stel dat 'boerharms de 2e' in beide database voorkomen moet dus niet dubbel voorkomen in de nieuwe database. Maar de databases hebben allebei ook verschillende datum weergave, zo heeft de 1 hem in m-d-y en de ander in d-m-y. Ook de plaatsnamen zijn in beide database anders geschreven, in de ene is de plaatsnaam in hoofdletters en de ander in kleine letters.

Heeft iemand een idee, hoe ik dit eenvoudig kan checken, of me ieder geval richtlijnen kan geven? Zodat ik het misschien zelf kan ontdekken?

Alvast bedankt :)
(lastig school opdrachten waar je geen les in krijgt :S)

Ow dat bedoelde je! Ja dat heb ik ook al gebruikt, mijn leraar gaf deze tip aan me :D, maar toch iedergeval bedankt!

Is er ook een mogelijkheid om een datum te kunnen veranderen van M-D-Y naar D-M-Y op een eenvoudig manier?
Yep:

<?php
    $datum = '05-11-62';
    list ($m, $d, $y) = explode ($datum);
    $datum = $d . '-' . $m . '-' . $y;
?>

Edit: hou er rekening mee dat dit voor een database geen geldige datum is. Het enige geldige format is yyyy-mm-dd
Misschien laat maar toch.

Omdat ik heb vernomen dat csv-bestanden uit komma's bestaat kun je deze met php lezen en exploden.
Als je een while loop eraan toevoegd kun je eenvoudig alle data bekijken en in de mysql database toevoegen.
>> Misschien laat maar toch.

Inderdaad. Het bericht stamt uit 2008. Gelieve voortaan uitsluitend op recente topics te reageren.

Dank u.
En dus doe ik dit topic maar dicht.

Reageren