stel, ik heb een <div id="content"> element met daarin een zooi andere <span>jes en <div>jes. Onderin deze <div id="content"> staat een youtube filmpje.

Bestaat er een functie om een HTML bovenin de tag <div id="content"> te plaatsen ZONDER dat de tags eronder opnieuw geladen worden waardoor mijn youtube filmpje opeens stopt (doordat die ook opnieuw geladen wordt)?

document.getElementById('content').innerHTML = extraHTML + document.getElementById('content').innerHTML
wordt nu gebruikt, alleen hierbij wordt mijn filmpje opnieuw geladen en stopt daarom met afspelen.
..
Evert schreef op 17.09.2008 18:27
[google]XML Http Request[/google]?
XML Http request....? volgens mij is mijn uitleg niet helemaal duidelijk :P

Om het simpel te houden: ik wil de inhoud van een HTML tag aanpassen met javascript, hierbij wil ik een stuk HTML code BOVENIN een <div> tag plaatsen ZONDER gebruik van .innerHTML.
..
http://www.levensweg.net/chat2/

Deze chat heb ik gemaakt (registratie is heel makkelijk, alleen WW en username invoeren)

Bij deze chat wordt iedere seconde via aJaX nieuwe berichten ingeladen en deze posts worden in de chat geplaatst via HTML DOM. (posts.innerHTML = nieuwe_posts + posts.innerHTML)

echter, bij het posten van de smilie ':turn' begint deze smilie iedere seconde opnieuw.
Tevens gaat de scrollbar in IE6 flippen bij deze chat omdat iedere seconde de posts opnieuw geplaatst worden in het DIVje.

Mijn vraag is dus: is het mogelijk om, in plaats van innerHTML, een functie te gebruiken die de nieuwe posts letterlijk INVOEGT zonder dat de codes die al in de <div> staan niet opnieuw geladen worden waardoor plaatjes, zoals de :turn smilie, ook niet opnieuw geladen wordt.

Reageren