Ik ben van plan om een buitenlandse webhost te nemen om mijn website op te zetten.

Dit omdat ik graag mijn adres gegeven wil verbergen voor mijn domein. aangezien er wat pittige plaatjes op komen te staan. En bij https://www.namecheap.com/ kan een vrij goedkope hosting aanvragen met daarbij een service die je persoonlijke gegevens verbergt van je domein, voor normale internetters.

Deze service kan je nemen voor de tijd dat je een domein neemt. Maar wanneer deze periode is afgelopen en je het domein niet meer verlengt dan vervalt de service ook. Dus op deze manier weer ik tenminste zeker dat mijn gegevens niet op google rond blijven dwalen.

of is dit een slecht idee..
Vraagje, waarom wil jij iets maken / hosten op je jou naam waarvan andere mensen dat niet mogen zien? Als je iets op het internet plaatst moet je er ook achterstaan.
Het is geen illegale content. Maar niet iedereen hoeft te weten dat ik domein / site bezit door middel van een simpele domein whois..
Niet dat het een slecht idee is om een buitenlandse host te nemen, maar er zijn ook Nederlandse hosts die dezelfde service bieden.
sinds wanneer dwalen gegevens uit een whois check op google rond???

@evert: dat wel, maar niet meer in periode na het verlopen. Maar neemt inderdaad de vraag niet weg ;-)
..
]@evert: dat wel, maar niet meer in periode na het verlopen. Maar neemt inderdaad de vraag niet weg ;-)

Dat klopt maar dat is niet erg want dan is de site gewoon weg en het domein niet meer op mijn naam. Dan kunnen mensen nog wel naar het domein gaan maar dat zullen ze dan 1x gaan doen en daarna niet meer.

Maar nu nog even de andere vraag van een buitenlanse host. Dit maakt dus eigenlijk niets uit ivm de snelheid enzo..
Tenminste dat denk ik want wanneer ik naar nu.nl of naar usa.com de browser is er bijna even snel..

..
Als ik het goed doe zou ik mooi een zak centje bij kunnen verdienen naast mijn studie :)

Reageren