Beste mensen,

Ik ben bezig met een database-toepassing mbv php en mysql. Nu wil ik de resultaten van een query presenteren in een tabel. Dat lukt allemaal prima, maar door het aantal resultaten in de query neemt het aantal kolommen dusdanig toe dat de breedte van mn tabel te groot wordt.

Hoe lossen jullie zoiets op? Is er een eenvoudige manier om een tabel van een horizontale schuifbalk te voorzien? Dit lijkt me nu het mooist.

Ik heb wat zitten prutsen met flexigrid (op basis van jquery) maar deze lijkt wat te conflicerten met de css die mn webtoepassing gebruikt en biedt allerlei functionaliteit waar ik nu helemaal nog niet naar op zoek ben.

Mn escape is per 6 kolommen een nieuwe tabel beginnen, maar iets met een schuifbalk lijkt me mooier.

Hoe lossen jullie zoiets op?

Dank voor bruikbare aanbevelingen!
Arnold

Hem in een div plaatsen en die div, overflow: scroll; geven?
Aaaaaahhhh!!
Geweldig!

Precies wat ik zocht!
Steeds leer ik dat goede oplossingen meestal simpel zijn. Ik heb het hele weekend de meest afschuwelijke javascriptjes uitgeprobeerd.

Voor wie net als ik het bestaan van 'overflow' niet kende:

http://www.w3schools.com/Css/pr_pos_overflow.asp

Veel dank!!
Ik heb niet de bedoeling om te bumpen, maar een nieuw topic beginnen zou ook onhandig zijn. Daarom toch!

Ik heb in mn css een div aangemaakt met ID=scrollbar:

#scrollbar {
padding:1px;
width:520px;
height:400px;
overflow:auto;
}

Zoals gezegd: dit werkt zoals ik wenste. Maar nu wil ik van de tabel in deze div ervoor zorgen dat de eerste cel een breedte krijgt van 300 px. Ik probeerde dit: (maar werkt niet)

#scrollbar table td.cel1 {
width:300px;
}

De breedte verandert niets. Terwijl bijvoorbeeld "font-size:3em" wel doorkomt...blijft de celbreedte ongewijzigd.

Kortom:
Hoe kan ik de celbreedte aanpassen van een cel in een div met overflow?

Iemand een goed idee?
Niet bumpen !!!

Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
Dat bedoel ik!

Ik heb zo'n tabelletje dan in een div geplaatst met een overflow.....maar het lijkt erop dat ik de width van de eerste cel niet kan aanpassen.
De cellen moet op zijn minst een inhoud hebben. In mijn voorbeeld staat er een non breaking space in:  
Edit: zie de source van mijn voorbeeld voor de code.
Duidelijk. Maar de cellen hebben inhoud.....daarom snap ik het niet. Terwijl andere 'opmaak-info' wel doorkomt.

In de cellen die ik de class=cel1 meegeef komen de namen van leerlingen.
Dan moeten we even een link hebben naar een online voorbeeld.

Reageren