Beste dames en heren van het PHPhulp forum,

Allereerst wil ik me voorstellen als Dennis Scholtheis. Ik ben een student aan het Friese Poort in Leeuwarden, doe daar een opleiding niveau 4 ICT-beheerder en ik loop nu stage als zodanig bij het AOC Friesland.

Binnenkort host deze school (de school waar ik stage loop) een symposium over tuinbouw. Daarvoor willen ze een inschrijfformulier hebben, die onder hun eigen domein aan hun site gehangen moet worden. Alle inschrijvingen willen ze graag in één Excel-bestand, zodat ze het verder kunnen bewerken en uit kunnen printen. Het liefst heb ik dit allemaal server-side, zodat na de uiterlijke datum van inschrijving het ene Excel-bestand naar de werkstations getrokken kan worden. Het mag dus ook zo zijn dat de SQL-database pas na die datum al zijn informatie in een .CSV of .XLS dumpt (als dat om te beginnen al mogelijk is).

Daar ik absoluut geen ervaring heb met SQL of zijn broeders, weet ik niet wat er allemaal kan en hoe ik dit aan moet pakken. Voor PHP doe ik op dit moment een zelfstudie, en ik heb al redelijk wat ervaring met Python en Basic. Daarom moet het PHP-gedeelte niet zo'n probleem vormen, maar ik heb 3 weken om dit tot een werkend product te brengen.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
3 weken, pfoef, dit moet in een uurtje toch wel eenvoudig in elkaar gezet kunnen worden.

Begin bij het begin en laat dat heel csv gebeuren even vallen, dat is veruit het eenvoudigste voor elkaar te krijgen (4 regels code). Laten we beginnen met een simpel (html) formulier en zorg ervoor dat je dat netjes in een database wegstopt (uiteraard eerst netjes de input controleren en eventueel meldingen teruggeven).

Heb je al ervaring? Met bijv. een gastenboek? Technisch gezien is dat namelijk eenzelfde principe dus begin daar eens mee.