Hallo,

Ik ben een voetbal script aan het bewerken (op het internet gevonden). Ik heb het zover aan de praat gekregen dat alles prima werk, alleen als ik de standen lijst(wie er 1ste, 2de enz staat) wil bijwerken leest het script de database niet uit waar de uitslagen staan. Ik weet dat je niet hele scripts neer mag zetten, maar als iemand een helpende hand zou willen toe rijken, graag. Ik ben meer een hobbyist dan een scripter.Als dit laatste werk zal ik dit zeker op deze site zetten zodat meer mensen misschien hun voetbalteam een eigen site kunnen geven.

Groeten Serge
Doe toch eens een poging om wat relevante code te geven...... want zonder kunnen we je niet helpen

Ik heb z'n vermoeden wat je hebt gevonden en dat heeft diverse bugs in zich...
Het probleem is juist dat ik het relevante stukje niet weet. Script leest geen enkele uitslag. Geen doelpunten, gewonnen/verloren enz. Als een gedeelte gelezen zou worden zou ik er misschien wel achter zijn gekomen.

Diverse bugs heb ik er uit kunnen halen, ik weet niet welk script jij bedoeld.
Maar dit kwam ik tegen waar je het niet zou verwachten.
Nu weten we nog steeds niet waar het script vandaan komt, alleen dat je het niet zo verwachten. Oke, zal wel, maar geef nu gewoon eens die link naar dat script?
Komen de uitslagen uberhaupt wel in de database te staan? Want dan is het heel logisch dat je geen resultaten zijn.
Ik weet niet meer waar vandaan, ik heb het ingepakt.

http://www.samkruis.nl/voetscript/Voetbal_nl.rar

Het probleem zit m bij mij in de leaguetable.php en otherresult.php

Ik heb het nu draaien op localhost, en ga het proberen om het op bovenstaande url te zetten
uitslagen komen wel in de database
Piep, wat ene bagger code is dat zeg....

PEAR::DB wordt gebruikt dat is de eerste misstap die de coder gemaakt heeft
En voor de rest vliegt de ene foutmelding na de andere me om de oren

undefined index
undefined variable

En dat komt voornamenlijk door het feit dat er op foutive wijze controles plaatsvinden.

En dan het grootste probleem waar je tegen aan gaat lopen is:
Headers already sent

Dat komt dan weer doordat er al output plaats vind alvorens de session_start gedaan wordt.

Advies: delete dit rappido en zoek een script/systeempje wat geen gebruik maakt van PEAR en wat niet uit de prehistory naar de tegenwoordige tijd is vertaald.

Ik kan me voorstellen wat je vind van het script, het is idd niet echt best. Maar op localhost werkt het wel. En zoals ik al zei ben ik een hobbyist die voor het voetbalteam van mn zoon een site wil maken. Als het probleem met die standen verholpen zou worden zou het gebruikt kunnen worden.

Ik kan zelf zn script niet schrijven, maar zal het in de toekomst proberen steeds iets beter te maken. En de bagger er uit te halen. Elke keer leer ik weer iets bij.
Gerben Jacobs schreef op 26.09.2008 13:59
Misschien kan je wat met deze;
http://www.gerbenjacobs.nl/php/scripts/voetbal_standen/voetbal.rar

Heel erg bedankt, hier heb ik zeker iets aan. Op deze manier kan ik het zelf uitbreiden. Dat lukt me op zich aardig. en dit was het belangrijkste wat ik nodig had. Kleine aap van me is erg blij, ik ook :-)

Serge

Reageren