ik weet dat het mogelijk is om vanuit een iframe javascript functies buiten de iframe op te roepen d.m.v. 'parent.functie();'. Echter... is er ook een manier om ervoor te zorgen dat dat NIET mogelijk is? het mag namelijk niet gebeuren dat de inhoud van een iframe toegang krijgt tot de javascript variablen/functies van zijn 'parent'...

Voor diegene die willen weten waarom:
http://www.levensweg.net/webdows2/

voor webdows2 gaat een webbrowser komen. Deze gaat werken met een iframe.
Boven de iframe staat een invulveld waarin je het adres kan invoeren, je drukt op 'ok' (of wat dan ook) en vervolgens wordt de website die ingevuld is in het invulveld boven de iframe geopend in de iframe.

Om te voorkomen dat websites die bezocht worden toegang krijgen tot opgeslagen bestanden binnen webdows en functies binnen webdows moet het dus niet mogelijk zijn voor de website in de iframe functies op te roepen van webdows, zoals 'file_open()' o.i.d..

Waarom dat niet mag... lijkt me wel duidelijk. :P

btw, feel free to test/use webdows 2.0 beta.
wordt dagelijks geupdate.

je kan er nog niet veel mee, maar het wordt mogelijk om online files aan te maken, te bewerken etc. op iedere browser op iedere PC.
zo kan je overal ter wereld waar een PC en een internetverbinding is webdows gebruiken, je software gebruiken en je bestanden openen, editen, downloaden en natuurlijk aanmaken.

Tevens is/wordt het mogelijk voor iedereen programma's te schrijven voor webdows2.0
later komen hier uitgebreide referenties voor.

psst:
ik zoek nog een betere naam voor webdows. iemand ideeen?
*bump*

niemand weet antwoord?

Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Reageren