hallo,
ik had een paar vraagjes..

ik kan het niet zo snel vinden, maar met css is het toch mogelijk dat als je met de muis over een woord/link gaat dat het een kleurtje geeft (of dikgedrukt wordt etc)
weet iemand of hier een tut voor is of wat anders?

ook de vraag
ik zelf weet nu wel een klein website zonder veel gedoe erop te maken. ik gebruik daar de hele pagina voor
weet iemand een beetje uitteleggen hoe je een achtergrond en in het midden dus een vlak waar in alles gebeurt kan maken

alvast bedankt :)
vraag 1:
dat heet :HOVER
voorbeeldje:
Stel je hebt een linkje, en die wil je van kleur laten veranderen als je met je muis erover heen gaat:

A:LINK, A:VISTIED{
background-color:#FFF;
color:#000;
}
A:HOVER{
background-color:#000;
color:#FFF;
}

als je ook nog dik gedrukt bv wilt, dan kan je bij A:HOVER dit erbij zetten:

font-weight:bold;

vraag 2:
basis pagina

ik denk dat je op deze site ook veel te weten kan komen:

linkje
whoho bedankt voor je antwoord :)
ik ga t gelijk proberen

edit:
ik heb ze beide geprobeert, het werkt, alleen kan ik nu in de container ook andere pagina's openen? (plus: is het mogelijk om de container naar benede te krijgen)
Verander je topic titel naar iets nuttigs.
Hover geldt overigens in IE6 nog alleen voor links, andere elementen ondersteunen daar standaard geen hover. Daarvoor kan je wel [google]csshover.htc[/google] downloaden en gebruiken.
martin schreef op 02.10.2008 08:31
...

edit:
ik heb ze beide geprobeert, het werkt, alleen kan ik nu in de container ook andere pagina's openen? (plus: is het mogelijk om de container naar benede te krijgen)

wat bedoel je precies Martin?
Ga een basis HTML tutorial volgen..
Tamara schreef op 02.10.2008 09:50

wat bedoel je precies Martin?

of je echt een site dus binnen in de container kan draaien, met include("menu.inc.php"); ofzo
natuurlijk kan dat :P hoe denk je anders dat je een site moet maken?
oke superbedankt :)

Reageren