Ik vind deze site er een beetje saai en niet erg aantrekkelijk uit zien. Wat kan deze site meer wat andere profielen sites? Ook vind ik het domein niet echt pakkend. Toen ik de titel las van dit topic (voordat ik klikte) had ik geen idee wat voor site het is.
Ja idd, dat zal iets voor de v2.0 zijn waar ook meer AJAX zal gebruikt worden.. Ik ben niet zo goed in design, maar ik wou eerst zien of het wel succesvol wordt
Ziet er leuk uit, erg "Web 2.0". Wel een aantal opmerkingen:
- Het tabje "Zoeken" met dat vergrootglaasje is wel érg retro en pixelachtig, terwijl de rest veel moderner vormgegeven is. Dat zou ik aanpassen.
- Erg veel zwart aan de onderkant, lijkt me wat groot voor een footer.
- Font vind ik persoonlijk erg standaard en kan je aanpassen naar iets mooiers, evenals de inputs bij formulieren.
- Als je meer leden gaat krijgen, gaat het heeeeel lang duren voordat de pagina "alle leden" geladen wordt. Je kan dan beter 10 leden per pagina tonen, of - nog beter naar mijn idee - helemaal niet alle leden tonen. Het gaat niemand iets aan wie allemaal lid is van jouw site. Dan kan je beter een zoekmachine maken waarmee je bepaalde leden op kan zoeken als je ze kent.
- Persoonlijk vind ik de naam wat makkelijk gezocht. Je eigen 'wall', met een i ervoor. Alsof dat wel tot succes zal leiden, omdat iPhone, iMac, iDeal etc. wel succesvol zijn.
Edit:
Bekeken in Firefox 3.
Edit II:
Web 2.0 gevoel kreeg ik voornamelijk bij de homepage. Als ik profielen zelf bekijk doet dat inderdaad wat rommelig aan. Laadt ook niet supersnel trouwens.
Ik zal de "opslaan" knop ergens anders doen. Ik zocht echt heel lang hoe ik m'n tekstje moest opslaan.
Bleek ie helemaal bovenaan te staan, naast de Zoeken knop.
Edit: Ik ging een transparant gifje uploaden en die kreeg een zwarte achtergrond. Daarna wou ik 'm plaatsen, en drukte ik op de pijltjes omhoog en omlaag en toen refreshte hij de pagina.. slepen lukte ook niet. Ik gebruikte FF 3.
Edit: Oooh.. dat is om de z-index te wijzigen.. die pijltjes.. nouja..