Hallo,

Ik wil graag een paar websites opzetten. Is het echter mogelijk om meer dan 1 website te hosten vanaf 1 shared hostingaccount? (dus meerdere .nl adressen die de bestanden vanaf zelfde hosting halen?)

Ik hoop dat ik duidelijk ben,

mvg,

tom van der laan
Ja, dat is, volgens mij wel mogelijk, vraag je hoster.
Als je de Apache conf-files kan editen dan kan je heel simpel virtual hosts aanmaken.
Als het de bedoeling is om 1 website te maken, die toegankelijk is via meerdere domeinen, moet je even googlen naar "park domain on top of domain".

Als het je bedoeling is om meerdere websites te creeren (dus verschillende domeinen die allemaal een andere website hebben), ligt het aan je DNS/NameServer instellingen die je waarschijnlijk niet kunt bewerken.

Wellicht is het makkelijker om een "Reseller pakket" aan te vragen bij je hoster, en als je websites goed gaan lopen en je er nog meer wilt hebben, om dan een eigen server te huren.
Nou, eigenlijk is het de bedoeling om 5 op zichzelfstaande websites te creeren.

Nu is het gebruik van data niet zo heel hoog omdat dit simpele sites zullen zijn. wel zullen ze allemaal hun eigen .nl adres hebben. Daarom vroeg ik me af of het ook mogelijk is met 1 shared webhostingaccount 5 websites online te hebben, of dat ik per website een apart account moet aanvragen en appart moet betalen...
Jep dit is zeker mogelijk. Hoogstwaarschijnlijk kun je je extra .nl domeinen als addon domein aan je hosting pakket koppelen waarbij je elk domein zijn eigen document root toekent.

Maar het slimste is om dit even bij je webhost na te vragen. Zij kunnen je precies vertellen wat er mogelijk is en hoeveel van die addon domeinen je bij jouw hosting pakket kunt koppelen. Verschillende hosters hebben hier nogal verschillende richtlijnen voor...
Ik zit momenteel bij Strato.nl (ik zeg niet dat je die moet nemen en/of dat het een goede host is)

Maar nadat ik mijn main domein had aangevraagd kon ik daarna simpel een extra domein bestellen voor 40 cent per maand.

Ik heb nu 1.nl en 2.com sites lopen :)

Reageren