Hallo.

Ik heb hulp nodig met mijn css. Ik wil een tekstveld van 780 px, en daarvan links een div met een background image die rechts uitlijnt en rechts een div met een afbeelding die links uitlijnt. Ik krijg dit alleen niet voor elkaar. Alle drie de div's moeten dezelfde hight als de totale pagina hebben. Ik krijg het maar niet voor elkaar.

.left
{
	width:20%;
	margin-bottom:0px;
	background-position:top right;
	float:left;
	height:100%;
	background: url("../img/left.jpg") top right repeat-y;
}
.right
{
	margin-right:0px;
	width:20%;
	background: url("../img/right.jpg");
}
.centerpositie
{
	position:relative;
	//border:1px solid black;
	top:0px;
	background-color:#FFFFFF;
	width:60%;
}

Drop eens een afbeelding op internet waaraan we kunnen zien wat je precies wil, 't is me nu nog niet echt duidelijk.
In het kort, ik wil een divje in het midden van de pagina. Aan de zijkanten, dus aan elke kant één divje die automatich meeresizen naar de breedte van je scherm.
Ik mag alleen geen afbeeldingen vrijgeven voor dit project.
Dus je probeert 1 div 2 backgrounds te geven?

Edit: Of ben je soms bezig met equal height?
Nouja, de linker kant van de center div heeft een andere background dan de rechter div.
Dus twee div´s met twee verschillende backgrounds, de ene div´s staat links de andere rechts. De center div moet hard op een width van 780 px komen, en de andere twee moeten meestretchen.
Dan heb je dus te maken met equal height, daar heeft bijna iedere webdeveloper wel last mee. Misschien dat dit je verder kan helpen. :)
Je kan de divs voor de achtergrond absoluut positioneren t.o.v. de body, een breedte meegeven van elk 50%. Dan gebruik je background-position om de achtergrond in de rechterdiv:
- 390 (de helft van 780) pixels vanaf links te positioneren

en de achtergrond in de linkerdiv:
- 390 (de helft van 780) pixels vanaf recht te positioneren

Reageren