Ik heb onderstaande code voor de submit button voor mijn login scherm. Als ik de standaard button gebruik is er geen probleem. Zodra ik met een plaatje als submit button ga werken werkt het nog wel in FF maar in IE ga je na het klikken gewoon terug naar het login scherm, er wordt dus niks verstuurd ofzo. Hoe kan ik dit oplossen zodat het overal werkt ?

Werkende standaard button IE/FF werkt :

<input type="submit" ALT="Login" VALUE="Login" NAME="submit" /> 

Button met plaatje die alleen in FF werkt :

1.
      <INPUT TYPE="image" SRC="img/login_button.jpg" ALT="Login" VALUE="Login" NAME="submit" /> 

Hoe check je in PHP of het formulier verzonden is? De goeie manier is:
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
// formulier is verzonden
}
?>
Dat zal niet het probleem zijn denk ik want als ik een gewone standaard button gebruik is er geen enkel probleem. Maar heb in het login script dit in ieder geval bovenaan staan :

if(isset($_POST['submit']))
{
    loginaction();
}
else
{
        sessioncheck();
}

function loginaction()
{
Probeer eens met je muis op de knop te klikken i.p.v. op enter te drukken ;) Als het dan wel werkt zou je een hidden field kunnen gebruiken waarop je controleert of de methode gebruiken die Jan aandraagt.
Op de button klikken geeft het zelfde resultaat als een enter, niks dus
Ja, maar je manier van checken is dus verkeerd. Die isset ($_POST['submit']) gaat vaak fout in IE. Voor de goede manier, zie mijn vorige post.
Kijk geniaal het werkt !! Had echt het idee dat het aan de html code lag, maar toch weer php :) Super bedankt weer !!!

Reageren